Powered By Blogger

torsdag 3 november 2011

I väntan och så vidare...

Dök det upp någon mögelgubbe i morse tror ni? Nej det gjorde det inte! Återigen hörde jag honom genom rören nere hos granntanten kl två!! Varför är han där hela tiden och inte här?? Har de en fling på gå gång eller vad håller han på med?

Jag gick ner och avbröt hela sammankomsten, orkar inte ens vara trevlig längre! Och då har det gått långt för min del, jag är inte den otrevliga typen.

Men han fick eld i baken så fort han såg mig så jag hann inte vara så värst otrevlig mer än att jag tyckte  att han kunde slå en pling om han fick förhinder, av respekt för min tid!

Snabbt som blixten fick han dit målaren och hans chef ( av någon anledning? ) Så imorgon ska det fixas! Jaja den som lever få se...


I övrigt har jag hållt på med tvätten och lite annat jox idag och det var inte en dag för tidigt om man säger så....



Så det blir ingen dagens idag men en bild på de fina höstlöven som jag njuter av till och från tvättstugan :)



Ha en fin kväll!
Kramar!





8 kommentarer:

  1. Ja, usch vad jobbigt att känna att man måste vara otrevlig för att få någonting gjort. Jag tycker det är så jobbigt att behöva vara otrevlig och får ren ångest av det. Bra att det löser sig. Kram

    SvaraRadera
  2. Katinka - Ja det är likadant här! Mår inte bra av att vara otrevlig! Men nu verkar det vara på gång äntligen och det är skönt att ha blivit av med möglet! Inte bra för en astma/allergityp som jag. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt att han inte kan respektera din tid. Sen fattar jag inte hur någon kan strunta i en mögelsanering/renovering. Du har varit jättetålmodig tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hilde - Ja det är helt otroligt! Av tre gånger har han inte dykt upp en enda gång?! Första gången sprang jag på honom på Hemköp senare på dagen och andra gången och idag hör jag honom nere hos grannen! Nu är en målare inblandad också så får hoppas att de får lite gjort nu! Kram

    SvaraRadera
  5. Mään vad jobbig han är....:-D Jag vill nästan komma och ta honom i hampan!
    Hoppas att det blir färdigt snart.
    Kramar och trevlig kväll!
    L

    SvaraRadera
  6. I bland krävs det tyvärr lite o-finess! Kram!

    SvaraRadera
  7. "Hör det inte lite till"....att det "ingår" att man ska vänta på hantverkaren OCH man blir lika frustrerad varje gång!! Hoppas att det snart blir färdigt..
    Med lite detektivarbete...TACK för den underbara mössan på T, mycket mycket finare i verkligheten!!! (Synd att jag inte är drar mindre storlekar...då hade det blivit mer köp)
    Hoppas att du får en solig helg!!

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  8. Lingon - Något jobbig ja :(( Får hoppas han hittar hit idag :) Kram och ha en fin dag :)

    Linda - Kanske tur för honom att jag varit sjuk! Jag hatar att vara otrevlig men brukar åtminstone ha lite temperament! Kram

    Maria - Kul att du hittat hit :) Och vad roligt att mössan passade!
    Jo det hör nog till med den här gubben slår alla rekord!! Får hoppas de dyker upp idag!
    Hoppas du får en solig fin helg du med! Kramar

    SvaraRadera