Powered By Blogger

söndag 19 februari 2012

Yes :)) Fungerer :)

Min första veckovägning i ShapeUpens värld genomfördes idag och jag hade inga höga förväntningar, tvärtom faktiskt. För denna veckan har jag varit ute och ätit två gånger, sista gången med det hele, dvs mat öl och vin + dessert och huvudrätten var panerad ost! Gick inte ens att söka den rätten på ShapeUpen. Det är väl ingen normal bantare som trycker i sig en (liten iof) panerad ost. Glass med topping fanns däremot. :)
Men på den positiva sidan ligger fler promenader, mer regelbundet ätande, mer vatten och mer frukt.
ShapeUpens mål är att jag ska gå ner 0,5kg i veckan. jag är glad om jag går ner några kilo. Den största vinsten för mig är att jag får bättre matvanor och slutar öka i vikt.

64,4 vägde jag när jag började, 63,9 idag = - 0,5 kilo!

Helt otroligt! Vilken morot!

En glad jag :D


I övrigt är det en segdag idag. Vaknade vid fem i morse och tänkte läsa lite i min Nesbø roman och förhoppningsvis somna om. Istället tvärfastnade jag i boken och kunde inte sluta läsa förrän den var slut, vid 12-tiden idag :P Så det får bli så idag... en slappdag helt enkelt.

Hoppas ni har en fin dag!
Kramar!


10 kommentarer:

  1. Bra jobbat :) Jag är på väg att få fel dygnarytm igen så i morgon står klockan på 7 hehe
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket som blir fel när man går hemma..Tack :) Kram

      Radera
  2. Grattis, roligt att det går så bra:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul! Trodde verkligen inte att det skulle bli något positivt resultat den här veckan :) Kram

      Radera
  3. Härligt för dig det börjar bli resultat! Där ser man hur det kan vara fast man tror tvärtom, fniss.
    Fastna i en bok är hopplöst, varför är vi sådana kan jag undra ibland!? Fast det är skönt o "gå in i" en annan värld förstås..
    Blir en tidig kväll idag då gissar jag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev verkligen förvånad för jag kände mig ovanligt uppblåst idag! Det längesedan jag fastnade i en bok så! Har huvudvärk nu.. och ja det bli en tidig kväll :) Väntar på Morden i Midsomer nu :) Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Tack :) Kul att se att det funkar :) Kram

      Radera
  5. Vilken skön dag du har haft - och roligt att Shape Up fungerar så bra! Bra gjort!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var faktiskt skönt :) Det bästa är att jag äter bättre och rör på mig. Kram

      Radera