Powered By Blogger

måndag 27 februari 2012

Antipromenad

Jag är fruktansvärt påverkad av vädret. Och idag har det varit värsta tänkbara varianten; kallt, tätt och hårt duggregn + blåst! Vilket får mina ögonbryn att dra ihop sig till ett djupt V som framkallar huvudvärk och gör mig irriterad!

Därför blev det någon konstig form av antipromenad som att gå en bit, hoppa på en spårvagn, gå lite till, slinka in på ett café, gå in och ut ur affärer men vara för grinig för att köpa något. Till slut åkte jag hem på en fullsatt spårvagn och nu är jag hemma och här tänker jag stanna tills våren är tillbaka. Basta!

Här är dagens stass

Good s/s dress ( med fina ryggen som jag glömde fota, gör det en annan dag ), linne Rosemunde, legging med skinnpatchar och en gammal kofta av okänt ursprung. 

Väldigt mjuk och skön kofta som har varit gömd men tittat fram nu under min garderobsgallring :)

Min gosiga vårsjal. Lite obstinat får man vara :)

Den fina bården på klänningen/tunikan. Älskar verkligen den här färgen; silky purple. Den är normal i storlek också, kan vara bra att veta.

Idag har jag fått iväg massa paket, fått ordning på de felskickade paketen så att de är på väg till sina rätta ägare Detta med god hjälp av två fantastiskt tålmodiga och hjälpsamma köpare.

Kvällen kommer tillbringas invirad i scarf scarf och flanell framför tvn. Men först, urk, disken...

Ha en mysig kväll!
Kramar!


16 kommentarer:

  1. Den är sååå fin den där klänningen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är jättefin och så skön! Kram

      Radera
  2. den är fin och ser skön ut good dress, tänkte prova den idag men hann inte. Jag är sååå himla trött idag, funderar på om det är vädret som påverkat mig också?
    ha en mysig kväll! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte omöjligt. Svårt att tycka det är uppiggande med snöblandad regn.. Var i Sverige bor du? har nog missat det. Good s/s dress är riktigt skön :) Kram och mysig kväll till dig med!

      Radera
  3. Härlig klänning! Jag blir också väldigt påverkad av vädret och eländet verkar vara på väg hit......
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en riktig goding :) Nä vi får dansa vårdansen eller nåt ;))n Kram

      Radera
  4. Den är så fin Good s/s klänningen! Ska bara bestämma mig för vilken färg så......Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte lätt! Brukar alltid välja grått men nu slog jag till på denna läckra färg :) Kram

      Radera
  5. Sååå fin klänningen var och helt fantastisk färg. Verkligen vårigt :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja underbar färg! En riktig gladfärg :) Får köra med det tills våren behagar komma tillbaka. Kramar

      Radera
  6. Vilken underbar färg på klänningen. Jag vill nästan gå i ide i påväntan på sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är härlig! Det vill jag med... iaf om det ska hålla på att regn/snöa. Kram

      Radera
  7. Låter som det är fler än jag som har ett lite ansträngt förhållande till senvintern :-) Hoppas våren kommer snart då, så du sitter sitta instängd för länge!

    Vilken fin klänning!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ansträngd är bra förnamnet! Blir så otålig når jag väl fått smaka på vårens härlighet. Men ut kommer jag för frissan hägrar så jag får väl bita ihop lite till :) Kram

      Radera
  8. Ja, samma här. Jag blir också så väderpåverkad så det är inte klokt. Men nu måste väl ändå våren vara på väg? Kram

    SvaraRadera