Powered By Blogger

torsdag 23 februari 2012

Orkidéterapi och skräckscenario:

 Hjälp jag är alldeles darrig! När jag höll på att skriva mitt Orkidéinlägg hör jag ett konstigt ljud på balkongen. Sitter vid köksbordet precis intill. Så ser jag Grizzly sitta i sopnedkastkanten som jag inte ens jag vet vad det slutar någonstans! Jag är alltid supernoga med att se till att det är stängt men måste ha slarvat. Nu satt han där och jag fick panik och går sakta fram på darriga ben samtidigt som han vänder sig om och hoppar tillbaka till balkongen Puhi!!

Jag har alltid koll när katterna är på balkongen. Nu var det så längesedan jag haft uppe balkongdörren och därför kanske jag inte riktigt var med. Men som tur var gick det bra!

Här kommer orkidéinägget för den som är intresserad :)

Istället för en vacker Molly åkte den här pigga vackra Orkidén med hem. Har fortfarande inte glömt vare sig koftan eller den för"lilla" jeansjackan men det kommer fler tillfällen. Just nu är jag helt galen i dessa vackra blommor som turligt nog trivs hemma hos mig. Har alltid tyckt om dem men har legat lite lågt nu i vinter med dem. Nu prunkar de lite överallt här hemma :)



Med blixt. Blev ganska fräckt med den svarta bakgrunden.


Nu ska jag göra mig i ordning och ge mig iväg på en mysig fika med Monica. Idag blir det invigning av min nybytta Spinner silk :) Sålde min tvåa och har lyckat få tag i en trea :)

Ha det så gott allihop!
Kramar!

12 kommentarer:

  1. Förstår att du fick ont i magen - tur att det gick bra! Ha en mysig dag :) Jag ska promenera in till stan och vinka av Lingon bara de där rörgubbarna varit här.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var hemskt! Mysigt :) Hälsa från mig :)) Kram

      Radera
  2. Vad vacker den är och jag förstår din skräck. Tiden stannar liksom upp så rädd blir man. Men skönt att det gick bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är superfina :) Ja Usch! Jag frös till is nästen.. Kram

      Radera
  3. Fyy..vilka hemska sekunder det måste ha varit!! Skönt det slutade bra! Orkidéerna är fantastiska! Hoppas du kunnat njuta i vackra vädret idag.. Känner själv hur kroppen o knoppen kommer i spratt..det där förändras visst aldrg med åren!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var fruktansvärt! Jag brukar skriva lappar till barnen att de ska stänga luckan ordentlig så är det jag som slarvar :S Det blev en härlig heldag :) Är nästan me påverkad nu än förr :)) Kram

      Radera
  4. Ja vilket skräckscenario, tur det gick bra! Orkidéer är nog den finaste blomman som finns, i alla fall bland grönsakerna som står i fönsterkarmen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en himla tur! Grizzly den lille busen :) Det är ju tur att det är något som katterna inte äter upp :)) Kram

      Radera
  5. Ååå fy, förstår att du blev rädd. Tur att det gick bra

    Orkideer är helt underbara. Synd nog har jag inte så gröna fingrar så de brukar inte bli så långlivade hemma hos mig och så blir de ju lite trista när de inte blommar tycker jag...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken tur! De är ljuvliga när de blommar men är dålig på att spara dem när det inte blommar just för att de ser så tråkiga ut. Har sparat några som bommat igen och det är ju kul :) Kram

      Radera
  6. Det är så fint med orkideer! Kram

    SvaraRadera
  7. Oj, förstår att du blev rädd! Det suger i magen bara av att läsa. Tur det gick bra!

    Orkidéer är så vackert - tror jag måste investera i ett par nya nu till våren! De gamla har dött under vintern :-(

    Kram!

    SvaraRadera