Powered By Blogger

måndag 6 februari 2012

Hjälp! Jag behöver smakråd!

Jag har inte kunnat få den här ur huvudet! Odd Mollys frill dress i vintage indigo. Framförallt färgen som är helt underbar. Först gick den bort helt för mig för jag tänkte att jag inte passade i modellen. Men nu har jag blivit helt blind och kan inte se om jag passar i den eller inte. Ser bara den ljuvliga färgen och känner bara den sköna mjukheten.

Så helt ärligt! Passar jag i den här?

Stl. 2 är det vilket var lite kul i sammanhanget :) Tyvärr lite suddiga bilder men man ser på´t ungefär ändå.

Med skärp.


Bak.


Utan skärp men med mage.


Utan skärp och förbaskat suddig.


Jag tar tacksamt emot domen. Och för er som bor i Göteborg med omnejd kan jag tala om att de precis fått in dessa på NK.

Ha en fin kväll!
Kramar!

22 kommentarer:

  1. Tycker den sitter perfekt! Färgen är ju också jättefin och perfekt nu i vår. Vet inte varför du är fundersam. Behåll tycker jag!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Vet inte vad det är men kanske att jag inte riktigt är van vid den raka mer avslöjande modellen. Tack för ditt råd! Kram

      Radera
  2. Jag tycker (och här vill jag varna för brutal ärlighet) INTE att den smickrar din kropp med skärpet på. Men bättre utan skärp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag vill ha brutalärlighet :) Trivs bäst utan skärp men ville visa hur det såg ut med. Kram

      Radera
  3. Usch, nu ställer jag väl till det för dig, men jag tycker den var snyggast med skärp! Men trivs du utan så funkar den ju bra så också! Jag tycker absolut du passar i denna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack :) Nä du ställer inte till det :) Jag trivs bäst utan skärp för jag har så lång överkropp men jag tycker skärpet är fint på andra. Kram

      Radera
  4. Jag gillar den bäst utan skärp och jag tycker du är snygg i den.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag trivdes bäst utan skärp. Kram

      Radera
  5. Jag tycker den passar dig utmärkt! Med eller utan skärp är en smaksak, man kan variera. Jag har denna blåa som jag tycker mycket om, trots skärpfobi, fniss. Har aldrig gillat när man ska snörpa in sig. Jag har haft (enbart för skärpet är fint..) hittills haft skärpet knytet i ryggen istället som jag anser funka bra. (tills jag drar ut det vill säga..) Har redan blivit en favorit i garderoben! Du får känna dig för..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ingen dum idé att testa olika sätt att ha skärpet, det blir en fin färgbrytning med det. Kram

      Radera
  6. Jag tycker att den passar dig jättefint och att det fungerar både med och utan skärp. Jag har ju också den och sist toog jag bort skärpet och tyckte faktiskt det var snyggt. Behåll säger alltså jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag tycker också den är fin utan. Är så In love i den färgen! Kram

      Radera
  7. Oj, vilka olika åsikter. Nu ställer jag väl till det ytterligare men jag tycker klänningen är mycket snyggare med skärp. Liksom detaljerna som gör det. Att du funderar på om den passar på dig tycker jag du ska sluta med pronto. Den passa dig helt suveränt tycker jag så behåll för sjutton. Jag är helt kär i min (fast annan färg har jag) så jag förstår att du gillar den :) Sååå skön att ha på sig...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :) Ja den är underbar att ha på sig och så fin färg... Får se hur det känns i morgon :) Kram

      Radera
  8. Skitsnygg! Både med och utan skärp! Brutalärlig jag med! Kram

    SvaraRadera
  9. Tycker att du är jättefin i den och prova knyta skärpet endast bakom ryggen kanske?
    kramar och ha finaste dagen!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag blir fint! Men jag börjar vackla med denna :/ Kram och finaste dagen till dig med! <3

      Radera
  10. Har du provat med siden underklänning/linne+kjol??
    Så den inte smetar så mycket.
    Är också brutalärlig. Bäst utan skärp, tycker jag.
    Hälsn
    Bitbit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev bättre, faller snyggare. Det är nog mer jag utan skärp men frågan är om klänningen är det :P Tror den åker tillbaka. Kram

      Radera
  11. Passar dig som handen i handsken. Den blå färgen är ju helt underbar! Har du redan köpt den - BEHÅLL! Om inte, spring och köp :D Snyggast tycker jag den är med skärpet! Jättefin, dubbel tumme upp!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Ja färgen är helt ljuvlig! Min nya favvofärg. Haha.. det är verkligen delade meningar om skärpet! Kul :)) Jag funerar för fullt :) Kram

      Radera