Powered By Blogger

lördag 11 februari 2012

Ishalka

Tog en promenad i Slottsskogen med omnejd i dag ( gick jämt upp med semlan i shapeUp-tänk ) och fick för mig att jag skulle gå på småvägarna. Mycket dålig idé. När jag halkat mig fram på mina Uggs som är platta som ett par skidor kände jag att snart slår jag ihjäl mig! Småvägarna var inte sandade och helt isiga och när de började luta nedåt blev det jobbigt värre. Så jag fick helt enkelt klättra omkring i den mer porösa snön runt omkring ibland stock och sten.

Isvägen


Uppe bland träden


Och dagens som jag hade under dunjacka och ullsjal. Riktigt kallt idag!
Jeans från Ra-Re, top Hunkydory, Timeout wrap från Odd Molly och Uggs på fötterna.
Hrmm.. bortse gärna från den elektriska frisyren..


Ovanligt färglös stass för att vara mig men det kändes bra idag :)

En himla röra i bakgrunden.. håller på med mitt evighetsorterande, kläder som är till salu hänger där och lite annat smått och gott som ska granskas av min utrensningsblick - stanna eller vara kvar, det är den ständiga frågan.

Och apropå det så så kan ni kika HÄR där det finns flera finingar till salu! Har faktiskt rensat ut lite till som jag visar imorgon.

Ha det gott i kylan!
Kramar!


6 kommentarer:

  1. Det är halt som sjutton här med. Höll på att dra omkull flera gånger på väg till jobbet i går. Ska det vara så svårt att slänga på lite grus eller sand?! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svinhalt verkligen! De hade sandat de större gångvägarna iaf som tur var. Kram

      Radera
  2. Fy vad jobbigt när det är så! Som att välja mellan pest eller kolera.. Längesedan jag var i Slottsskogen. Ett favoritställe när jag var yngre.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mysigt där :) och idag var det ganska folktomt trots att det var på en lördag! Kanske var kylan.. Kram

      Radera
  3. Ja, verkligen en himla massa halka just nu. Visst är det lite jobbigt! Och jag tycker att du är nedtonad och snygg som atan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Skönt att tona ner sig lite :) Ja herregud! Det blir inget mer "offroad" på ett tag! Kram

      Radera