Powered By Blogger

lördag 11 februari 2012

Shape up

Nu jäklar! Inspirerad av Josanne och många andra installerade jag Shape up appen. Må så vara att min viktökning har medicinska orsaker men jag har inget att förlora på det här, förutom vikt förhoppningsvis :) Enligt appen är jag normalviktig så är även mitt mål från 63/64kg till 56kg. Med en viktminskning på 0,5kg/ vecka ska det ta mig 16 veckor att nå målet vilket jag tar med en väldigt stor nypa salt.  Men om det funkar -  Beach 2012 here I come :)) Jag ska testa iaf och det ska bli spännande! Det svåraste för mig kommer vara att trycka i mig 5 (!) frukter och grönsaker per dag. Inte min starka sida.

Dagen so far. Nu ska jag strax ta en promenad och se vad det blir för resultat. Hihi, kul det här :)


Förövrigt blev det Art bootsen :) Snygga och bekväma enligt er :) ( och mig ) Dessutom hälften så dyra som Primebootsen :) Inte helt fel!

Ha en skön lördag!
Och för er som ska på eventet; "Skål ta mig F-n och ha det så superkul!"
Kramar!


10 kommentarer:

  1. Var nog bra val du gjorde med Artsen!
    Verkar som den appen är populär hos många bloggare.. Mediciner kan faktiskt,göra en smått galen ibland som de påverkar kroppen!! Vet en period när jag fick prova något nytt, varje morgon efter morgon rundan på alvaret blev jag hysteriskt godisugen! Jag som förr aldrig åt godis.. Naturligtvis blev det en tur varje dag till godisbutiken.
    Får jag fråga hur lång du är..?? Låter ju inte som du skulle behöva gå ner men det är förstås egna känslan som är viktigast.
    Ha en bra lördag!
    Kramkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag känner mig nöjd med valet. Tack för hjälpen :) Jag är 166cm och har vägt mellan 53-58kg 53/54 när jag var yngre och 56/58 efter barnen. Förutom en period när jag hade fel på sköldkörteln och ökade rejält i vikt, vilket jag tror är lite boven i dramat nu med. Jag drog till med 56 eftersom det varit min normalvikt längst, men det är helt ok med 58 också.

      Som det ser ut nu så kommer jag att ha svårt att få i mig de kalorier som jag ska trots att jag ätit en semla. Ska bli intressant det här! Kram

      Radera
  2. Ja, det kan jag mycket väl förstå! Låter så krångligt (i mina öron..) räkna kalorier mm. Du o de andra är superduktiga som ger er in i detta!! Jag är nog mer bekväm av mig, skulle inte orka hålla på o tänka på vikten. Skulle jag återta (banta alltså..) min normalvikt jag hade tidigare (innan mediciner, sjukom osv) skulle vara tvungen att minska ca: 12-13 kg.. Så det får nog vara, haha..
    Ha en skön kväll! Undrar hur dom har det i Malmö nu..?!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska ju absolut inte tvinga sig till något, då blir det inte bra.. Jag ska testa det här men jag tror inte att det är matintaget som är problemet.. men, men.. får se :) Jag tror de har en fantastisk dag :D Kram

      Radera
  3. Har också testat shape up lite, den fungerar uppfostrande för min del. Har ingen våg hemma, så vet inte vad som händer med vikten; men midjan har blivit lite mindre på bara ett par veckor. Bra för såna som mig som aldrig förstått vad en kalori är och alltid ätit hej villt utan att tänka :-)

    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget sånt tänk heller så det här är lite kul. Har heller ingen våg men vägde mig när jag tränade sist så jag får hålla kollen där. Har också mätt mig och tagit en fruktansvärd "före"-bild :)) Kramar!

      Radera
  4. Bra val av ankelboots:) Jag har samma modell som dig men som halvhöga stövlar och de är helt underbara. Lycka till med ShapeUP, det är inte alls så krångligt som det låter.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Dina är supersnygga! Ser verkligen fram emot att testa dessa :) Lite spännande med shapUPen :) Kram

      Radera
  5. ja shapeup är super:) fast jag har varit dålig på att följa den på sistone. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande att ha koll på vad man sätter i sig under dagen! Sedan behöver man inte bli fanatisk :) Kram

      Radera