Powered By Blogger

tisdag 14 februari 2012

Det här med typsnittet och bloggen



 Jo när jag startade min blogg var det mest för att slippa kommentera som anonym. Jag hade läst flera bloggar ett tag och ville kommentera, visserligen med ett "nick" men man kunde ändå kolla lite vem jag var/är. Skaffade ett konto och "råkade" klicka på - skapa en blogg. Fastnade där och vips så hade jag en blogg! Ungefär så var det. Den enda jag tänkte på då var att den skulle heta något med Odd Molly anknytning (odd) med en öppning även för annat (odd me), resten var kreativt skapande och lek.

Då kommer vi till det här med typsnitt. Jag har alltid gillat lite krulliga barnsliga typsnitt eftersom de känns lite som jag själv. När jag startade bloggen hade jag ingen aning om att det faktiskt skulle bli så att massa människor skulle läsa den. Jag är hel överväldigad av det faktum att massa härliga människor läser min lilla blogg. Och jag vill ju inte att ni ska tycka att det är jobbigt att läsa den pga typsnittet. 

När jag gjorde om bloggen lite för ett tag sedan var jag inne på att byta men fick beslutsångest. Klarade inte av att välja. Det var så många andra val som storlek, tjocklek, bakgrund, färg och you name it, så jag lade det på hyllan.
Igår fick jag en kommentar just om typsnittet och det fick mig att återigen börja tänka på detta. 

Skulle tycka det var intressant att höra vad ni andra tycker! 
Är det jobbigt att läsa mitt typsnitt?

Eftersom jag verkligen uppsakattar er som är här och läser skulle jag bli väldigt glad om ni kommer med era åsikter!

Bakgrunden är ett tillfälligt nyck som kommer ändras vid tillfälle :) Det är väldigt kul att hålla på att leka lite med det här men inte som förra gången då jag gjorde allt på en gång! Det blev lite jobbigt med alla val.

Hoppas att jag får massa synpunkter här nu!

Ha en fin alla hjärtans dag!
Kramar!



10 kommentarer:

  1. Nej, jag tycker definitivt inte att det är jobbigt att läsa ditt typsnitt. Det har jag inte ens tänkt på och det känns ju som du. Behåll tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är lite halvjobbigt att läsa det.. Sitter framför datorn hela dagarna och det "flyter" liksom inte med det här typsnittet. Däremot gillar jag innehållet, så jag står ut ;-) kram

    SvaraRadera
  3. Absolut byta typsnitt då detta är lite svårläst... /Mollylilly

    SvaraRadera
  4. Däremot ser jag nu att Mollylilly är jättevackert med ditt typsnitt....

    SvaraRadera
  5. Hej

    Det är ett vackert typsnitt men tyvärr lite svårsläst.

    Här har du en länk till massor av gratis typsnitt, kanske kan du hitta någon annan snirklig och söt som passar dig men som gör det lättare för oss att läsa?

    Mvh

    Heléne

    SvaraRadera
  6. Tycker också att det är svårläst, både snirkligt och "tunna bokstäver". Jag föredrar typsnitt utan krusiduller, typ Futura ovan. Jag tror faktiskt att jag skulle läsa mer hos dig om du hade annat typsnitt, nu när jag tänker på det.... Ha det bra, kram

    SvaraRadera
  7. Håller med att det kan vara svårläst! Antar det gäller oss med nedsatt syn mest.. Jag kan dock läsa men det tar sin lilla tid, framför allt om jag är trött.
    Klart det vore bättre för oss med krassliga ögon med lite 'enklare, rakare, tydlig text'. Å andra sidan har du valt den här som du gillar själv! Det är din blogg o du bestämmer hur den skall se ut.
    Idag snöar det o blåser förstås, haha vad kul..not.
    Hoppas det är sol hos dig istället..
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack alla för synpunkter! Jag håller på att testa olika här nu ifall ni undrar vad som händer. Just nu är det Chewy någonting :)) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Philospher just nu...hjälp vilken djungel!

      Radera
    2. Cherry igen med mindre bokstäver.. gillar den tror jag :)

      Radera