Powered By Blogger

tisdag 28 februari 2012

Årets första utefika :)

Ska nog inte klaga på våren i alla fall, för det är nog rekord för mig att sitta utomhus på cafe´ i februari. Men det gjorde jag idag innan jag begav mig till frissan :) Grått och mulet var det ute men överraskande varmt så det var riktigt mysigt att sitta där med en filt om benen och sippa på en latte och gnaga på en liten men naggande god macaron :)

Ett av de mysigaste fiken i stan, Da Matteo.


Jag satt i valvet.
 

Jäkligt gott kaffe :)
 

Efter fikan gick jag till frissan och fick lite ljusa slingor den här gången, huvudmassage och noppade ögonbryn, det ni!

Var inne en snabb sväng på Kålle & Ada och dregglade över de nya Timeoutarna. Som godisar hängde de där i en vacker turkos och en superfin grå färg, Ahhh... jag som redan har en i den andra, vintage grey (brungrå). Så nu håller jag på med operation övertalning av mig själv om hur idiotiskt onödigt det är att köpa en grå till...

Nu står en ugnspannkaka i ugnen och medan den blir klar ska jag ta en bloggenad :)

Ha en mysig kväll!
Kramar!


13 kommentarer:

  1. Spännande med Timeoutkoftan - jag såg den aprikosa hos Mathilde i dag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättekul och frestande :) Visste inte att den skulle komma i fler färger! Kram

      Radera
  2. Vad mysigt att kunna sitta ute redan! Här i min håla är det dåligt med mysiga fik och det saknar jag. Älskar att fika! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja helt otroligt egentligen. Älskar också att fika förstår att du saknar det. Kram

      Radera
  3. Helt underbart. Jag satt ute på lunchen i 13 grader och gasade i solen. Fantastisk.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart! Här var det ingen sol men skönt ändå :) Kram

      Radera
  4. Så härligt med premiär ute!
    Idag har det varit varmt o soligt, väldigt skönt i solen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter härligt, man får passa på att njuta :) Kram

      Radera
  5. Utefika redan - så mysigt! Var ligger Da Matteo? Dit måste jag nästa gång jag är i stan.

    Kram fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättemysigt! Det ligger på Vallgatan, en parallellgata till Kungsgatan mot Kungshöjd till. Kram

      Radera
    2. Om ni vill ha vägvisare (och fiksällskap) så ring mig :) Kram Kram

      Radera
  6. hi hi ser lite roligt ut med alla påklädda som sitter ute, trotsa svenska kylan:)men vilken mysig dag du verkar haft! kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi soldyrkande nordbor :)) Jättemysigt var det! Kram

      Radera