Powered By Blogger

torsdag 9 februari 2012

Koftan - det ultimata plagget

Jag är en koftälskare av stora mått! En kofta är alltid rätt (för mig) och är det något Odd Molly kan så är det att göra koftor. Min första Molly var en kofta och den sista har nog inte hittat hit än, men den senaste är den här - Pointers long cardigan i grått! Den slår inte Timeouten men blir ett bra komplement både färgmässigt och med sin rakare siluett. Till har jag ett långt linne/klänning från Culture i bomull och mina lila Heathers merino. Inte världens snyggaste kombo men väldigt skön :)

Jag upplever den som lite kortare än produktbilderna. Har en 2:a och tror inte jag skulle kunna ha en 3:a för då hade den blivit för säckig i ärmar och axlar.


Den är väldigt skön och tyget är så fint.




Fina Mollyblommor :)


Linnet från Culture.


Fin spets och fint tyg även på denna.


Ja inte har det blivit någon promenad här inte... dagen har utvecklats till en hasdag. Men solen skiner än så kanske, kanske :)

Hoppas ni har en fin dag!
Kramar!


13 kommentarer:

  1. Hej, upplever du pointers cardigan som normal i storlek? Hade varit kul att se koftans baksida också. Mvh ,Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick ingen bra bild på baksidan. Men min hänger inte på samma sätt som på produktbilden utan följer mer kroppens former. Kanske att man får gå upp i storlek för att få den så. Kram

      Radera
    2. Jag tycker Timeout cardigan är rymligare om du har den och kan jämföra.

      Radera
  2. Den här tycker jag personligen är snyggare än Timeouten! (tur alla inte tycker lika..) Denna har jag väntat på men nu velar jag om färg, men tror snart jag bestämt mig. Är också koftoman i stora mått, får visst aldrig nog av den varan.
    Har just nu på mig Painkiller i vintage turquise, som jag hämtat ut idag, ursnygg! Beställde från Folk o dom är vekligen supersnabba med leveransen.
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det är tur att vi är olika :) Jag tycker Timeouten är finare irl än produktbilderna och tvärtom med denna. Men jag tycker fortfarande att den är väldigt fin. Beställde också från Folk med supersnabb leverans :) Är nyfiken på Painkillern. Kram

      Radera
  3. Ja! Äntligen någon som provat denna koftan! Jag väntar själv på den och hoppas den fungerar till den kombination jag tänkt mig. Vad fin den är! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer bli superfin till Opulenten :) Färgen är så vacker, det syns inte riktigt på bilderna. Kram

      Radera
  4. Vad snygg koftan är. Den gråa färgen var skitsnygg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är fin och färgen är underbar! Kram

      Radera
  5. Här har du en koftmaniac till :) Älskar koftor och garderoben svämmar över av dem och ändå är det något jag tittar på först i varje kollektion... Har tänkt mig precis en sådan som du visar här ovan, fast i apricot. Den ser superfin ut :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här! Är en koftoholic :) Apricot har jag inte sett den i, låter fint. Kram

      Radera
  6. ja koftor kan de verkligen göra OM och jag är också en kofttokig tjej*ler*-jättesnygg på dig var den, men håller med dig att jag gillar timeouten mer.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Timeouten är ett strå vassare tycker jag med. Och dessa koftor.. vill nästan ha allihop och det går ju inte ;)) Kram

      Radera