Powered By Blogger

fredag 24 februari 2012

Dagens drutt och en Till saluhint!

Yes.. Idag har jag lyckats med konststycket att ramla pladask inför full publik! Ett sådant läge när man har lust att trolla bort sig själv.. Jag var på ett café som hade byggt ut lokalen så det var i princip ett fyrkantigt hål i väggen med mycket hög tröskel. Det fanns även en stor fin lapp där det stod att man skulle akta sig för tröskeln. Det gjorde jag också, på väg in... men när jag hängt av mig mina kläder hade väl jag glömt bort det... Badam sade det! Och det blev helt dödstyst i lokalen. Fy f-n vad pinsamt! Men jag kom upp snabbt mumlade att allt var fint och försökte se sådär lagom  cool och oberörd  ut samtidigt som jag började studera kaffemenyn intensivt och snegla ner mot knät som gjorde förbannat ont och förväntade mig en stor blodfläck men det gick bra. Blev bara lite mörbultad :)

Idag invigde jag mina Art boots som verkligen är helt underbara! Ra-Re jeans, kofta och blus Odd Molly.


Jag kommer senare ikväll eller imorgon förmiddag lägga ut flera fina Mollysar till salu! Bla Veloruette hooded tunic i dark lila, Dareme dress i grått,  Blenda short dress i Sienna, Avoriaz tunic i almost black och Ka-ching wrap i amost black. Allt i stl. 2 och i fint skick.

Så håll utkik om ni vill fynda :)

Jo, testar ett nytt typsnitt. Vad tycker ni om det?

Ha en fin kväll!
Kramar!

15 kommentarer:

  1. Oj. Så kan det gå. Visst är det pinsamt, men det händer alla ibland. Hoppas du inte skrapade hål på dig bara. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy.. Det gick bra, det blev bara lite skrapat som tur var :) Kram

      Radera
  2. Hoppsan...!

    Minns när jag gjorde något liknande, fast jag var i känslig ålder...sisådär 14 år...., i trappan i skolan jag gick i....Snubbel, snubbel...jisses. Ja, det var ju bara att ställa sig upp och le. Har hört att skratt tystnar om man skrattar själv...eller åtminstone tar udden av dem.... Småskrattade alltså lite åt mig själv och klarade mig hyfsat faktiskt...inga gapskratt vad jag minns....men huvva vad hemskt det är!

    Hoppas att du inte gjorde dig riktigt illa!

    Borde inte personalen på caféet brytt sig lite?

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud :)) Det är ju värre när man är i tonåren,då är ju allt så fruktansvärt pinsamt. Det gick bra :) Det kom fram en tant som undrade ur det gick och jag trodde att hon jobbade där, men det var en gäst såg jag sedan. Kram

      Radera
  3. Men du ramlade med stil och i fina kläder =) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var ju tur att jag så lite tuff ut idag ;) Kram

      Radera
  4. Typsnittet är fint! Man brukar säga att på skärm ska det inte vara krumelurer som i Times utan som Ariel. På papper ska det bara som typ Times, krumelurer.

    =)

    SvaraRadera
  5. Tack :) Det låter logiskt. Blir nog svårt med krumelurer ( som jag gillar ) på en flimrig skärm. Detta typsnittet hete Moreno eller ngt liknande. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej
    Jag gillar detta typsnittet bättre, det förra var inte riktigt lika 'lungt' för ögat =)

    Jag är jättesugen på sådana boots. Men det står att dom är väldigt små i stl. Vad tycker du? Jag har nästan alltid 37, men någon enstaka gång 36. Kan jag chansa på 37 lr ska jag gå upp på 38(!)?

    Trevlig helg.
    Kram Malin
    (Hoppas knät är ok =/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra :) Bootsen är lite små i storlek. Jag brukar vara st. 39 på fötter och iblan 40. Jag har 40 på dessa. Var hos skomakaren idag och lade i en sula och då var stl 40 för liten och han undrade om det verkligen var 40. Fick ta 39 på sulan. Men om du är mellan 36 0ch 37 tror jag du ska ta 37, de töjer sig säkert också, det är mjukt skinn. Trevlig helg och lycka till! Kram (Knät är ok :))

      Radera
  7. Men din stackare, som tur är har de flesta varit med om liknande. Hoppas knät mår bra igen. Typsnittet du har nu gillar jag bättre, lite mer lättläst.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. nu är det illa när jag börjar ramla också :)) Knät mår bra igen :) vad bra, vill inte att det ska vara jobbigt att läsa pga typsnittet. Kram

      Radera
  8. Usch det är inte kul att trilla pladask så där! Hoppas det gick bra och yes - Arts är supersköna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gick jättebra :) Har inte lyckats med konststycket att ramla pladask på café innan :)) Och Arten är det bästa som har hänt mig på fotfronen. Kram

      Radera
  9. raring, var har du köpt dina jeans?? OCh det där med att ramla..ja mig ska du inte ha svar av, jag gör ju lite sådant allt som oftast:))) kram kram:)

    SvaraRadera