Powered By Blogger

fredag 24 februari 2012

Oh la la vad gott!

Har ni sett reklamen där Leif Mannerström lagar till kycklingrullader på tre sekunder? Det har jag! Och jag har varit supersugen på det i ett par veckor. Idag slog jag till! Och Haale Baale.. vad gott det var!! Tunna kycklingfiléer fyllda med fräst lök och bacon smaksatt med dijonsenap och färsk persilja, gräddig sås och potatismos med parmesan. Lättkokta morötter var med också och jag säger bara Mamma Mia vad gott det var! Så gott att jag tom upprepar mig märker jag. Hittade receptet på när jag googlade på Kronfågel. Jag satte inte ihop dem med träspett utan knöt ihop dem på mormors vis :)

Mums!

  
Mums, mums!


Och lite nyttigheter också :)


Ett litet tips till helgen som jag inte kunde låta bli att dela med mig :) Ett glas gott rött var perfekt till kan jag meddela!

Ha en mysig fredagskväll!

Kramar!

8 kommentarer:

  1. Åhhh så gott det såg ut.. Den ska jag göra en dag. Tusen tack för tipset och ha en mysig kväll nu.
    kramar i massor!
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mumsigt var det :) och tack detsamma! Kramelikramar!

      Radera
  2. Härligt med fredagsmat! Och du, Pickles heter butiken. Men som sagt, det hängde en hel del jackor där på 30-70%, men bara en sådan jag har. Kram

    SvaraRadera
  3. Det måste jag nog prova nån gång! Blir ju sugen varenda gång jag ser reklamen:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Hur smaskigt som helst! Kram

      Radera
  4. Det ser supregott ut men jag har missat reklamen :) Måste nog googla och göra det här när jag är lite piggare.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja testa när du är lite piggare. Det är lite meck med rulladerna så man får ha lite energi över annars blir det bara jobbigt. Krya på dig! Kramar

      Radera