Powered By Blogger

tisdag 3 april 2012

Sol, oldies och en gammal nykomling

Ja jag kastar mig in i Josannes fotoutmaning "Åldringsveckan" även fast jag inte har så många oldisar kvar. Men några har jag så jag ska klara fram tills på torsdag :) 

Men först lite sol! 
Det blev en kombinerad stads och hamnpromenad med stopp på Da Matteo för den obligatoriska fikan. Det finns en bakgård där som man kan sitta och den fullkomligt badar i sol!
Eftersom det är en innergård och jag satt intill väggen var det varmt och skönt också. Underbart!

Ja så har jag lekt med camera+ igen :P


Dagens oldies: Tootsie coat. Vet inte vilken kollektions den kommer ifrån. 
Någon som vet?

Under har jag lite blandad ull från höst/vinterkollektionen-2011. Inte så gammalt alltså Så Tootsien får stå för dagens gamling :)


Och med blixtens hastighet levererat från Freeport kom min Maria Tallchief och den är verkligen underbar! Den är tunnare och nättare än Wilman som jag lite har jämfört den med och supersnygg tycker jag. Denna kommer användas flitigt! Så det är mycket möjligt att den kommer bli en av veckans oldies även om den inte är så gammal.


Ryggen är bara att to die for!


Jaha.. och nu är klockan bara ett! Och jag som varit vaken sedan tidig gryning känner mig lite tidsförvirrad. Vad göra nu? En rejäl middag kanske :) Eller kanske en siesta :))

Börjar med en kopp te och ser vad det leder..

Ha en härlig dag!
Kramar!

12 kommentarer:

  1. Vad fin din nya kofta är. Och det låter härligt med sol. Jag satt en halvtimme i solen och fikade, men oj vad jag frös sedan när jag gick ut i skuggan igen. Knepigt väder ju. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och den är så skön! Har bott i den sen den kom :) Riktigt aprilväder. Kram

      Radera
  2. Både kappan och koftan är ju bara sååå fina. Om allt stämmer med Campadres lagersaldo kommer snart en sån kofta till mig också och jag är så glad för den har varit ett span länge :)

    Sol är ju bara sååå upplyftande. Underbart och jag hoppas vi får lite i påsk här också :)

    Hoppas du får en superfin kväll
    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du knep en! Jag velade för länge men det löste ju sig ändå :) Det var underbart att sitta där men utanför den soliga innergården var det svinkallt!
      Ha en fin kväll du med! Kram

      Radera
  3. Åååå Tootsien är minsann en värdig gamling!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Älskar också ryggen på den koftan!! Kram

    SvaraRadera
  5. Tootsien e såå fin! Har den i rosa :)Den är från vårkollektionen -09

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar den :) Tack för infon! Kram

      Radera