Powered By Blogger

lördag 14 april 2012

Ceremony strap dress i lite olika skepnader

Idag  har varit en frustrerad dag.. Rastlös och knockad på samma gång och resultatet blev varken eller... Men så kom jag på den strålande idén att jag skulle prova min Ceremony strap dress lite mer ordentligt. Bytte ju ut min lila till denna i svart och som jag verkligen älskar!

Ja så många kombosar blev det inte men olika koftor och ett par olika skor. Och så kunde jag inte låta bli att leka med camera+.  Rena terapin när man är rastlös :) Därför blev det lite konstiga färger, ber om ursäkt för detta.

Ceremony strap dress i almost black, stl. 2. Här med supersköna skor från Fly London. Köpta i somras.


Med fina Pointers short cardigan i chalk, stl. 3.
 


Vackra ryggen på koftan som, ser jag nu, inte syns... Ska visa bättre en annan gång :)
 

Här med Primebootsen till.
 

Och här vet jag inte vad det var för konstig effekt jag fick till men det är Long frill cardigan i powder, stl. 2 och Primebootsen.
 

 Kände mig bekväm i alla kombinationerna. Under har jag Pistill underklänning i powder som jag fyndade någonstans för ett tag sedan till bra rabatt. Den är lite rymligare än Dareme dress. Kan vara bra att veta :) Jag har stl. 2 på min. Funkar alldeles utmärkt utan underklänning men eftersom den är lite statisk så faller klänningen finare med något under.

Nu ska jag gå och ta hand om min kastrull som jag glömde av på spisen med kokande vatten i som nu har ångat bort. Glömde den i provningsyran :)) Min vattenkokare har slutat att fungera och den är ganska ny och dessutom en Bodum som borde vara av bra kvalitet :( Ska se om jag har kvar kvittot, inte så troligt...

Ha en skön kväll!
Kramar!


8 kommentarer:

  1. Så fin du är i klänningen, me likie..!
    Visst är det hopplöst när man är knockad och rastlös samtidigt. Ett så frustrerande tillstånd. Men det går över...ju!
    kramar och hoppas kvällen blir fin,
    jo jag väljer ettan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Den är så skön också :) Längtar till sommaren, lite brunbrända armar och ben och ljumma vindar... Ja imorgon får jag ta en rejäl promenix så jag får ur mig lite frustration. Kram och ha en mysig kväll

      Radera
  2. Tack för alla kombotips - klänningen finns även i min garderob :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att testa lite :) Den känns väldigt användbar både vinter som sommar. Kram

      Radera
  3. Vad fin du var med de olika koftor o skor till!! Har den hemma o beundrat den mest från sängplatsen, har dock provat några olika varianter. Tror vi kan vara nöjda med våra köp här..den är så vacker!
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annelie kul att höra i från dig1 Hoppas allt är ok. Jag brukar också ha något vackert hängande som jag kan se från min sängplats :) Har varit min röda Ceremony dress ett tag nu :) Kram

      Radera
  4. Så fin du var!! Snygga kombos!!

    Jag har oxå denna klänningen men jag tyckte att "smock"-partiet var för långt ner under bysten vilket framhävde mitt "mag-fett"!! Det såg väldigt konstigt ut och inte speciellt charmerande :-( Så jag lämnade in den till en sömmerska och fick kortat smocken ca 5 cm!! Nu sitter den helt perfekt och smocken slutar under bysten!! En helt annan klänning!! Dessutom så blev den lite kortare vilket oxå passar mig bra....

    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Kul att se dig här! Jag har lång överkropp så för mig blev det bra längd på smocken. Vad bra att din sömmerska kunde fixa det. Kram

      Radera