Powered By Blogger

söndag 24 april 2011

Mitt Slottsskogen

Idag har jag haft en underbar dag i Slottsskogen, Göteborgs lunga. Har har jag lekt som barn, festat som ungdom haft picknick och promenerat omkring när barnen var små. Det finns lite djur att titta på om man vill eller så kan man gå omkring på alla hemliga stigar som finns eller slå sig ner på en gräsplätt, ta en fika eller en öl. Det är bara att välja :) 

Var tvungen att byta stass innan jag gick. Kände mig som en stoppad korv i för små shorts :/
Istället blev det pointell glitterleggings och ett spetstält med A-one silk carmisole under. 
Mycket skönare!

Här kommer massa bilder :)



Härligt att det finns sådana här ställen mitt i stan.


Här är jag!


Just här ser det väldigt exotiskt ut tycker jag.


Älgarna..


Träffade dottern med vänner på en gräsmatta :)


En kär vän med dotter njuter av fikan  på Villa Belparc



Just där vi satt var det lite blåsigt (därav den tjusiga snedluggen) och halvskugga så jag fick värma mig med en filt.

Hihi kunde inte låta bli att ta med denna bild som klickades av misstag :) Dom brukar ju bli suddiga men här ser man  klart och tydligt min fot på språng:))


Härligt var det! Ska försöka ta mig en promenixrunda varje dag så jag kommer i mina sommarkläder. Det är väldigt backigt på sina ställen så det blir bra motion :)

Ha det gott i kväll!
Kramar!

7 kommentarer:

  1. Det ser ut som du haft en underbar dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var den :) Hoppas din varit bra också! Kram

    SvaraRadera
  3. Ååh slottskogen..ett av mina favoritställen som barn! Älskade gå runt o titta på sälar, pingviner o allt som fanns!
    Härliga bilder du tagit, ser ut som en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart! Saknar Slottsskogen. Bodde på Kungsladugård i tre år och cyklade eller promenerade genom slottsskogen nästan varje dag. Får ta en utflykt dit i sommar!

    Så fin du var i combon!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja Slottsskogen är en riktig pärla! Mormor bodde precis vid slottskogen så jag lekte mycket där som barn :) Har också bott i Kungsladugård! Bodde där när jag flyttade hemifrån :) Kramar

    SvaraRadera
  6. Tack för fina bilder! Älskar att få hänga med på andras äventyr, roligare än mina egna inrutade vovvenader och båtturer. :o)
    Det där med att inte komma i sina sommarkläder känner jag alltför väl igen. Så min plan är också dagliga promenader. Från och med imorgon har jag tänkt...
    Ha en fin dag! Kramar!

    SvaraRadera
  7. Josanne - Jag gillar dina vovvenader och båtturer! Det har gett mig inspiration att ta egna bilder.
    Tog min första "power"walk idag :) Ha en fin dag du med! Kramar

    SvaraRadera