Powered By Blogger

torsdag 28 april 2011

Glasögonens tid är här

Och då menar jag inte solglasögon utan läsglasögon... Idag blir det synundersökning så det kanske inte bara blir läsglasögon jag kommer ut med :/ Det här tycker jag är riktigt jobbigt faktiskt. Har märkt ett tag att synen blivit sämre sakta men säkert. Ett sätt att lösa det för min del är att köpa inbundna böcker i stället för pocket (större text). Jag älskar att läsa! Har gjort det så länge jag kan minnas. Helst eller rättare sagt, jag ligger alltid och läser och då blir det jobbigt med glasögon.
Blää!! Jag vill inte!! 
Tycker det är jobbigt att ha något i ansiktet. Det gäller solbrillor också, blir svettigt och varmt. Nu har jag kompenserat det med ett par fräcka Ray-ban som är lätta och bra med bra solglas. Igår när jag tittade ut läsglasbågar var det slutligen ett par Ray-ban som jag fastnade för igen. Supertunna skalmar och enbart glas så man knappt känner dem.
Snygga? Njaeee....Nödvändiga? Ja.


Nu avvisade blogger mina bilder så jag får visa glasögonen när de kommer.
Här får ni en bild på mina fräcka solbrillor istället:



Det är de överlägst bästa solbrillor jag har haft! Värda varenda krona. Har dom alltid på mig när jag kör och man ser varenda gupp. Vilket jag inte gjorde med mina billigare varianter med följd att hela ryggen trycktes ihop när jag hamnade i någon osynlig grop.

Oj tiden flyger iväg när jag sitter här och svamlar!

Ses sen med en dagens om ni vill!

Kramar!

2 kommentarer:

  1. Jag borde ha glasögon för jämnan - närsynt - men orkar inte gå runt med dem! Ok när man sitter, men att gå med dem gör mig snurrig i huvudet. Får hellre se lite sämre ;-)

    Lycka till med undersökning!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Domen blev inte så hård som tur var så jag slipper gå omkring med dem :) Fick ett par läsglasögon som är anpassade till mig. Får tvinga mig att använda dem så jag kan börja läsa pocket igen :) Kramar

    SvaraRadera