Powered By Blogger

söndag 22 maj 2011

Veckans fotoutmaning - Vad har du i din sminkväska?

Nu är det dags för den roliga fotoutmaningen som fina Josanne har dragit i gång!

Veckans fotoutmaning blev lite trixig för mig eftersom jag inte har någon sminkväska... Använder inte så mycket smink. Inte för att det inte är snyggt eller för att jag inte behöver det, utan av en blandning av bekvämliget och att jag har den dåliga vanan att jag alltid kliar mig i ögonen och petar mig i ansiktet. Funkar inte så bra med smink då :/
Det jag använder är lite ljus skimrande kajal ( så det inte syns om man smetar ut det ), lipgloss som jag sugit bort på några minuter. Ibland en (svindyr och faktiskt jättebra) duttkräm som kan kan dölja prickar i ansiktet ( och som jag snabbt också petat bort ).

Något som jag däremot inte fuskar med är sköna ansiktskrämer från Biotherm (underbara)
Och jag älskar att köpa nagellack (till tårna ) har hur många som helst :) och läppstift är också hur kul som helst att köpa :))
Mitt sista sminkköp är en mascara och den köpte jag för att det var så läcker hylsa :)


För att hålla mig så nära utmaningen som möjligt visar jag min stora, fula men praktiska resenessesär som även innehåller två plast nessesärer där man kan lägga schampo och sånt som kanske kladdar.
Och så blir det lite bilder ur mitt sminkskåp som trots att jag inte använder så mycket smink är ganska fullt ändå!


Den där lilla gröna tuben är någon slags mirakelkräm för ringar under ögonen :) Köpte den precis innan pollensäsongen..  kanske dags att börja använda den snart...

Den snygga mascaran :)

Ja.. det är några hyllor till men sminket står där det står och hamnar oftast inte i någon sminkväska, förutom när jag reser då :)

Idag blir det en hasdag tror jag bestämt :) Det är mulet och jag är mitt inne i en spännande kriminalroman :))

Ha det gott allihop!
Kramar!

7 kommentarer:

  1. Fnissar lite för jag läste att idag blir det haschdag. =)
    Jag är också ganska lat med smink men jag har en sminkväska.

    SvaraRadera
  2. Haschdag! Haha :) Nä örtte är väl det närmaste jag kan komma ;) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är likadan, har allt utspritt i skåpet och rafsar ihop lite om jag ska nånstans! Ha en bra has-dag:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja jag slängde säkert 10 gamla läppstift när jag flyttade och mycket annat jox med :) ha det gott du med :) Kram

    SvaraRadera
  5. Haha... vad kul att du köpte mascaran för utseendet. Jag stod och fingrade på precis samma som du har på resan nu, bara för utseendet. Vet inte varför jag inte köpte den men det blev en liknande istället.
    Och shit vad gullig du är!!! Jag ska ge mig ut på stan imorgon och se om jag kan hitta solbrillorna någonstans, gör jag inte det så nappar jag gärna på ditt erbjudande. Men bara om det INTE blir för mycket jobb och bök för dig! Ha en fin kväll! Massa Kram!

    SvaraRadera
  6. Wow vilken läcker mascara.
    Även här är jag lite lik dig med smink. Jag har någon kajal till vardags, aldrig mascara (ibland om det är nåt speciellt på mitt jobb som att åka till danmark t ex så tar jag mascara, vilket inträffade i torsdags), och ofta nåt läppstift. Ibland puder på min rödblanka näsa också. kram

    SvaraRadera
  7. Josanne - Ja den par ju leopardmöstrad :)) Inga problem med solbrillorna! Har skrivit på din sida :)Massa Kramar tillbaks!

    Annika - Visst är den fin :) Dottern säger att den är bra också :)) Jo ibland är det kul att sminka sig men oftast inte.. kan som sagt inte låta bli att klia mig i ögonen :/ Kram

    SvaraRadera