Powered By Blogger

fredag 6 maj 2011

Dagens fotoutmaning 5 I min bokhylla finns...

Jag älskar böcker och har gjort så länge jag kan minnas! Tom innan jag kunde läsa. Då tittade jag i dem kände på dem och luktade på dem...Min bokhylla innehåller en salig blandning av böcker, allt i från deckare, klassiker, nobelpristagare och kokböcker m m...Jag kan säga att böckerna var mitt valium när min man gick bort, då läste jag mest kriminalromaner eftersom det bäst fick mig att fly verkligheten. Så är det fortfarande till en viss del men nu klarar jag att läsa böcker igen som sätter igång tankarna, då klarade jag inte det. 

När jag flyttade nyligen var jag tvungen att rensa ut bland mina böcker eftersom jag flyttade till mycket mindre yta, nio kassar närmare bestämt och det var inte lätt! Tog ut några åt gången. Nu finns dom hos en av mina närmaste vänner i fall det skulle bli kris :)

Innan hade jag Kurslitteratur och pocket i ett rum, Inbundna, sång och diktböcker och massa annat i vardagsrummet. Nu ryms allt i min bokhylla + en liten hylla i sovrummet. 






Jag upptäcker fortfarande böcker jag inte har läst i min bokhylla, som nu inför fotograferingen, hittade jag "Spela för mig Zorbas" Som fina Katinka pratade om i sin blogg. Då tänkte jag eftersom jag sett filmen, att den skulle jag vilja läsa! Och så hade jag den :) Måste vara min man som köpt den vid något tillfälle.


Det finns nästan bara böcker i min bokhylla  men lite andra saker har hittat dit, som Tänkaren, honom hittade jag i Grekland och Kinaormen hittade jag i Peking ( är orm enligt det Kinesiska horoskopet ).



Ja detta blev en roman (  hehe vilket dåligt skämt :P ) så det är bäst att sluta, skulle kunna fortsätta lite till :) Men det ska jag bespara er :))

Ska bara tillägga att jag inte kan välja en favorit just nu har så många men några av dem skymtar fram här i bilderna

Hoppas ni haft en bra dag!
Kramar!


4 kommentarer:

  1. Vad kul det är att se var andra har för favoriter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror bestämt vi måste träffas o prata någon gång..om du vill!! Tack för du delade, vi har alla vår sorg med tankar. (kanske mer än du tror..)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter väldigt trevligt med någon som läser mycket o har mycket böcker tycker jag. Kram

    SvaraRadera
  4. Hilde - Ja visst är det! Kram

    Annelie - Det gör jag gärna :) Har förstått att många bär på mycket. Som du säger alla har sin sorg och sina tankar med sig.. Kramar

    Annika - Ja jag älskar att läsa! En ny resa varje gång :) Kram

    SvaraRadera