Powered By Blogger

onsdag 4 maj 2011

fotoutmaning 3 En helt vanlig dag uppskattar jag mest..

Först krånglade jag till det när jag såg dagens fotoutmaning men strax efter var valet självklart för mig.
Det jag uppskattar mest en vanlig dag är kaffestunden på morgonen tillsammans med Göteborgs-Posten
(G-P ). Oavsett hur mitt liv sett ut har det varit MIN stund. Ibland har jag tom gått upp tidigare på morgonen för att få den lilla lugna stunden för mig själv. Framförallt när barnen var små, nu har jag hur mycket egentid som helst men den lilla guldstunden är jag inte speciellt pratbar. Inte ens katterna får störa mig då :)


Givetvis betyder min familj allt för mig och är det jag värdesätter högst i mitt liv, utan dem inget liv.
Men kaffestunden är min enda egna heliga stund på dagen.
 
Och precis just idag när jag skulle fota denna heliga stund var köket fullt av barn med kompisar, frågor hit och dit, speedade katter och det slutade givetvis med att jag körde huvudet rakt i ett skåp ovanför TV:n! Vad jag nu hade där att göra..

Nu är det lugnt och skönt igen och jag har fått mitt kaffe och min G-P :)

Kramar!

8 kommentarer:

  1. Kaffenjutning är det bästa.....mmmmm:-)

    kramar och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Visst är det :) Ha en bra dag du med! Kramar

    SvaraRadera
  3. Känner igen det - jag smyger upp kl 6 på helgerna och njuuuter av lugn och ro - har jag tur sover de andra till 8 - riktig lyx och välbehövlig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja trots att alla nyheter numera finns på nätet så kan det aldrig ersätta morgontidningen!
    Här har vi 3 st; DN, Sydsvenskan och lokalblaskan

    SvaraRadera
  5. Jo det är en riktig mysig start på dagen :) Kram

    SvaraRadera
  6. Ser ut till att alla uppskattar lite lugn och ro med en kaffekopp i handen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Saknar GP! Men dricker inte kaffe, så det där har jag så svårt att relatera till. Lugn och ro och egentid däremot är mysigt och helt nödvändigt :-) Hoppas du har en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Helen- Bara att sitta och bläddra i tidningen är ju en del av njutningen, det är rogivande..går inte att ersättas av datorn. Mycket annat går men inte det! Kram
    Hilde - Det är skönt att börja dagen med lugn o ro och samtidigt piggna till av kaffet :) Kram

    Oslotigern- Det är så lätt att prioritera bort sin egentid vilket inte är bra, vi behöver den. Hoppas du har en fin dag du med :) Kram

    SvaraRadera