Powered By Blogger

fredag 20 maj 2011

Mamma Mia o Campadre

Vad har jag gett mig in på??  Var på körskolan för första gången i går och gjorte Risk-1:an för tung motorcykel. Hade ju tänkt att ta lätt men dom övertalade mig att ta tung! Inga problem, lätt som en plätt menade dom (pris och teori är samma ungefär) Grejen är att jag aldrig suttit på en motorcykel. Jag har kört mycket scooter/eu-moppe både här i Sverige och utomlands och mopparna i Grekland gick betydligt snabbare än dom gör här. Dessutom har jag kört på alla tänkbara och nästan otänkbara vägunderlag. 
Vad är då problemet??
Jo! F*N vad stora motorcyklar är på nära håll i 800cc-klassen, Hjälp! Jag fick faktiskt (ursäkta språket) rena s**t - slaget! Kände mig som ett ufo när jag provsatt den och kom på att jag inte visste vad växlar, bakbromsar satt eller vad ABS var för något. Nu vet jag det rent teoretiskt.... Mopparna jag kört har varit automat, bara gasa o köra.. Kan säga att jag inte fått en blund på hela natten.. Nu har jag lugnat mig lite och ska ge det en chans! Känner jag att jag är helt ute och cyklar blir det lätt mc som jag tänkte fån början.

Här är vrålåket som jag ska köra :-O

BMW F 800R
Hej å Hå!

Nu över till något heelt annat!
Fördelen med att jag varit varit vaken är att jag hängde på låset när Campadres kampanj startade :) Och jag klickade minsann ner både det ena och det andra i varukorgen för att sedan sansa mig och det blev den här fina!

Prarie short strap dress


Har den i powder och älskar den så jag är väldigt nöjd :)

( Hoppas det var ok att jag lånade din bild Josanne! Annars får du skälla ut mig! )

Idag ska jag till frissan; och det känns så där att sitta och glo på sig själv när man känner sig som ett ras... ska sätta i lite färg också så det tar ju en stund :/
Men...
Förhoppningsvis blir jag fin i håret och jag kan ju roa mig med att lusläsa skvallertidningarna :)

Ha det så gott!
Hoppas vi ses lite senare!

Kramar!

5 kommentarer:

  1. Å dendär Prairien är bara så fin ! Hoppas att det inte fanns 3:or, för då får jag ångestattack ;-)
    Jisses... väntar med spänning på hur det gick att köra detdär vrålåket... Good Luck :-)

    SvaraRadera
  2. Johanssonskan - Kommer inte i håg vad det fanns för storlekar! Zoomade bara i tvåan :) ( det ligger en 3:a på Tradera om den finns kvar ) Tack för lyckoönskningen! Den behövs!! Känns som jag är ute på hal is men ändå spännande :)) Kram

    SvaraRadera
  3. Fint klick du gjorde. Har en likadan i garderoben och är supernöjd.

    Viskar försynt att jag kikade in på den och jo. det fanns 3:or, tänkte faktiskt på dig Johanssonskan......

    Kram på er båda

    SvaraRadera
  4. Jeanette - Ja jag är jätteglad för den :) Attans otur med 3:an där.. Kramar

    SvaraRadera
  5. Snygg frilla! Grattis till fint köp, Prairie är underbar.
    Kram

    SvaraRadera