Powered By Blogger

lördag 7 maj 2011

Fotoutmaning 6 Detta ger mig INTE vuxen poäng..

Jag älskar god mat! Om någon annan tillagar den.. Hatar vardagsmatlagning och har välsignat makaroner med tillbehör många gånger. Nu kommer jag in på min man igen, men efter att han gick bort blev det som ett ok att laga mat, samtidigt kändes det oerhört viktigt att vi samlades och åt tillsammans. Mycket hämt och färdiglagat blev det då :/
Innan var det min man som stod för den mesta av vardagsmatlagningen och jag när det var mer festligt :)
Så jag är väl lite bekväm på den fronten fortfarande.

Nu är mina barn stora (18 och 21) och är fullt kapabla att själva laga mat. Men mitt dåliga mammasamvete gör att jag ändå tar det på mig. Mellan varven skärper jag till mig och lagar god mat i stora lass ;)

Inga vuxenpoäng här alltså!

Och som av en händelse...Igår var det färdiglagat som gällde, inga barn hemma, och innan jag skulle värma min delikata måltid gick jag in en sväng på datorn, såg utmaningen som denna gång var väldigt lätt (men pinsam) för min del :P

Har även andra olater men dom håller jag tyst om för denna gång :)


 Hrrmm... bukfylla kanske detta kan klassas som..

Idag skiner solen i Göteborg och jag ska ut och promenixa! Kanske går jag förbi affären och handlar lite nyttigheter att tillaga eller också slår jag på stort och går ut och äter :)

Ha det så gott allihop!
 
Kramar!

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Du är inte ensam och skönt för mig.

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha - ännu något vi har gemensamt ;) Funderade på att ta denna först men det är ju ingen nyhet precis att jag knappt lagar mat :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Solid - Det var skönt att höra :) Kram

    Frösötös - Ja! Det är ju tur att man bor i en stad med många möjligheter för den late :) Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att det finns fler än jag.
    Åker min sambo bort då blir det MAX...

    Nä där får inte jag heller en enda vuxenpoäng

    SvaraRadera
  5. Helen - Haha säger detsamma! Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha det känner jag också igen. Jag är ofta barnfri på helgerna så då blir det alltid nåt färdigt. Lördagskram

    SvaraRadera
  7. Annika - skönt att man inte är ensam om denna last:) Kram

    SvaraRadera