Powered By Blogger

söndag 4 september 2011

Mulan och rospaket

Idag blir det Mulan tunic med tantskor! Det lila bandet (på skorna) matchar precis :))

Tillsammans med skinnjackan blir det dagens moppestass! Nu har jag promenerat i flera dagar så jag är lite moppesugen :)

Imorgon när det är lite folktomt på förmiddagen ska jag ta en runda med den gamla brötharven! Men idag blir det finåk med vespan :)




Ska göra lite nytta också när jag är ute och finåker; som att storhandla och lämna små fina paket som ska till fina Mollysystrar :)

Idag är det riktig Brittsommar här i Götet! Kanske borde åka till havet istället... Får se hur jag gör!

Ha en fin söndag!
Kramar!

16 kommentarer:

  1. Vad fin du var i den tunikan!!
    Uppenbarligen har jag varit för länge från Götet för jag minns verkligen inte vad "brötharven" är..motorcykel eller vad..?!
    Visst har det varit en fantastisk vecka med sensommarsol, värme o dessutom ingen blåst! Eftersom nykomklingen kattungen Elvira 10veckor skall introduceras, känner jag mig lite inspärrad ändå..allt har sin tid heter det ju..
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad läckert med skorna som matchar, sånt gillar jag. :)
    Ha en härlig solig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du har cool stil så du kommer undan med tantskorna på grund av det…
    Kul att se Mulan, den är jag supernyfiken på, speciellt i den färgen du har den i. Kanonfin på dig! Och som vanligt så blir jag så sugen att jaga tag på en moppe när jag hör om dina turen… avis… :o) Massa Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad jag blir sugen på Mulan nu, tycker den är jättefin. Tyvärr är ingen av färgerna den kommer i "mina". Fotriktiga skor ät tecken på visdom, eller hur?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Annelie - Hahaha det var det ordet som poppade upp i huvudet när jag skulle beskriva den gamla moppen :) Ett alldeles egettillverkat ord kan jag tänka mig så det är inte så konstigt att du inte förstod det.. Bröt = väsnas så in i bänken, harv = gammal moppemaskin. Mysigt med lilla Elvira :) De brukar vänja sig ganska snabbt! Snart har du full frihet igen :)) Kram

    Jeanette - Haha ja nu har man blivit matchande tanten :)) Why not! Kram

    Josanne - Tack så mycket Josanne :) Har lite tantångest över dem som du märker :) Jag avhöll mig från att köpa en Marimekkoväska iaf :D Massa kram tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Hilde - Broderiet går i powder och military ;) Jaaa visdom köper jag :)) Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina paket:) Mulan ihop med Chrysalisen är klockrena! Hoppas finturen var bra! Kram

    SvaraRadera
  8. Hej så fin du är! Såg Mulan tunikan i samma färg hos danska Annette. Jag hittar inte den färgen någonstans. Var köpte du din?
    Fin söndag... Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Nu såg jag även de fina ulleggings i ditt förra inlägg! De vill jag också ha! Skorna är INTE tantiga! De är superfina! Kram igen! Anna

    SvaraRadera
  10. Linda - Ja Chrysalisen är verkligen ovärderlig! Kram

    Channal - Jag köpte den på Deep-fling men jag tror den finns hos Ajabaja också. De lila ulleggingsen köpte också på DF, de grå på tradera. Tack! Jag gillar skorna trots tantfaktorn :) Kram

    SvaraRadera
  11. Mulan är jättesöt! Och jag förespråkar absolut tantskor! Finns ju inget värre än obehagliga skor! Ser på vädret vilken värme ni har haft - härligt!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  12. Visst var det ljuvligt med ett par riktigt fina dagar - man vill ju inte gå in :) Paket är på väg till dig.......
    Kram

    SvaraRadera
  13. Tigern - Ja fötterna måste vara glada :) Mulan gillar jag verkligen trots knytbandet, det får nog vara kvar. Det har verkligen varit underbart väder i helgen! Klar höstluft och soligt :) Såg att ni hade otur med vädret men det verkar ha varit häftigt ändå! God kväll på dig med! Kram

    SvaraRadera
  14. Rosen - Ja nu är det helt underbart ute! Å vad jag ser fram emot Wigwamen :)) Kram

    SvaraRadera