Powered By Blogger

lördag 10 september 2011

Fotoutmaning! På väg ut

Glömde lite av att det var fotoutmaning på gång! Kom på det när jag var på väg ut. Därför får ni följa med mig när jag tar bakvägen/genvägen genom katakomber och hissar för att till slut landa på Andra långgatan och Hemköp som ligger ungefär fem steg från porten, väldigt bekvämt :) och genom Masthuggstorget till spårvagnshållplatsen.

Just den här delen av Masthugget/Linné är väldigt ful. Trots det älskar jag den här delen (finns ju många vackra byggnader också) men jag gillar stadens lite fulare/skamfilade delar av någon anledning, i kombination med det vackra!

Detta utspelar sig ungefär kl 14.30 och några minuter fram...

Jag och min nya sjal i första hissen ner..


Korridoren fram till andra hissen...


...som vi har här...


På väg ner igen...


Snart ute...


Bakdörren till Hemköp...


Masthuggstorget...


och kebabkiosken...


Grafitti...


Mera grafitti...

Hållplatsen... ( som jag gick förbi denna gång )


Man kan gå en annan väg också om man skulle lida av hissfobi eller klaustrofobi men eftersom jag inte gör det brukar det bli den här vägen.

Idag tog jag mig en promenad in till stan och var bla inne på Gina tricot ( gissa vad jag köpte där :)) och en tidigare ratad Molly följde med hem också :) Visar sen!

Till sist vill jag bara påminna om att jag nu sänkt priset på Heaters merino leggings stl.1 ( se mitt förra inlägg ) till 800:- inkl frakt! SÅLDA!

Ha det gott!
Kramar!


7 kommentarer:

  1. Hej!
    Åh du gjorde helt rätt:) gå ut i stället för att stanna inne och ta hand om alla måsten. Imorgon gör jag som du:)
    Ha en mysig kväll!
    Kram/C.

    SvaraRadera
  2. Kul att titta på bilder från där du är.
    Har du kvar leggingsen?
    kramar

    SvaraRadera
  3. Once in a lifetime - Ja nu får jag göra det imorgon istället :-O) Ha det gott! Kram

    Lingon - Ja den vägen går jag minst två ggr om dan :) Har fått en intresseanmälan på leggingsen, får besked i morgon kväll ev tidigare. Intresserad? Hoppas du haft en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  4. När jag var liten bodde mormor i Högsbo och man kunde kliva av spårvagnen på Marklandsgatan och traska till Kapplandsgatan (fick en sån där flaschback) sen flyttade hon till ett servicehus precis brevid Frölunda torg och nu är hon borta sedan många år. Saknar verkligen att åka till Göteborg!

    SvaraRadera
  5. Får Göteborgsabstinens när jag tittar på dina kort! Sån tur att jag snart ska dit :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Detta är hur kul som helst att se vad andra pysslade med vid 14-15 tiden i går.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Sofia - Ja torget vid Marklandsgatan är likt Masthuggstorget, lika fult ;)) Bodde där ett tag när jag var liten. Kram

    Tigern - Nu är det inte långt kvar :) Kram

    Hilde - Ja det är jättekul! Kram

    SvaraRadera