Powered By Blogger

söndag 11 september 2011

Det där med temperaturen..

... det är jag inte inte så bra på! Glömmer att titta på termometern och som idag så fick jag för mig att det var kallt och rått ute! För säkerhets skull bytte jag till ullleggings, sockar och stövlar för att inte frysa.. Kommer ut och nästan dör av värmeslag! Snabbt upp igen och bytte till ballerina och ut igen.

Det var den varmaste promenix jag varit med om på länge! Tom mjukaste merinoull kliar när det blir för varmt kan jag upplysa er om!
Men vi stannade och fikade på en uteservering och då var det helt lagom :) Så ljuvligt det var ute idag och gräsmattorna i Slottskogen var knallgröna, träden likaså, måste vara ljuset på nåt sätt! Doftar gott gör det med!

Dagens när jag fortfarande trodde det var kallt!
Augar tunic, RAF i dark lila och lila merino leggings.
Stövlar och jacka och sjal! Puh!


Hustaken i Linnéstan sett från Masthugget.
  
Och den fantastiskt gröna grönskan.


Åt faktiskt på fiket med så nu slipper jag den biten :)

Ikväll blir det deckare på TV och nu blir det honungste!

Ha en fin kväll!
Kramar!

4 kommentarer:

  1. Dom där legginsen är ju så fina! Ska nog försöka kapa åt mig ett par......Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det är fler än jag som inte kan klä på sigefter vädret :D
    Kram

    SvaraRadera
  3. Idag har det varit tokvarmt här nere också, jag har sprungit omkring i underklänning hela dagen.
    Kramar och ha en fin fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Linda - De är helt ljuvliga i rätt temperatur ;) Kram

    Rosen - Det är precis som knoppen är inställd på att de är höst och då ska det vara så eller nåt! Kram

    Lingon - Då var du rätt klädd i alla fall :) Sov gott! Kram

    SvaraRadera