Powered By Blogger

måndag 5 september 2011

Att hålla drömmen vid liv

För mig handlar det om den ständiga följetången, mc-kortet.
En resa där jag genomlidit alla faser snart tror jag! Från exalterad - nu j*r är det jag som bestämmer - velig - rädd - besutsam igen - trött - Ähh  - Nä nu j*r igen... Kommer säkert fler faser.

Men i går i teaffären av alla ställen stod denna otroligt fula kopp och sade till mig - Kom igen!
Köpte koppen i vilken jag nu dricker mitt morgonkaffe ( gick åt en halv kaffepanna ) ur.



Och den ska påminna mig heeela vintern när jag inte kan köra men kan läsa teori att jag inte ska ge upp bara för att det tar tid och att det är tråkigt (ibland när det inte funkar) och att det kostar massa pengar och att det är onödigt!
För det är det inte för mig! Ok, pengar går inte att trolla fram men tid har jag så det finns inga ursäkter!
Nu har jag basunerat ut det här också för säkerhets skull :)

Jag ska iväg på den där motorcykelsemestern så är det bara!


Ha en bra dag!

Själv ska jag ut i ösregnet med brötharven = gammelmoppen och träna koppling/växlar!
Det går ju inte att bara drömma - lite verkstad måste det vara också!

Kramar!

4 kommentarer:

  1. Härligt! Jag övningskörde med gubben tills hans blev stulen =( När också en dröm om MC-kort =) Go Girl! Kram!

    SvaraRadera
  2. Naimiez - Nä vad tråkigt att den blev stulen:(( Men bra att du har någon att övningsköra med om /när du kommer igång igen :) Kram

    SvaraRadera
  3. Hejja hejja!!!! Håller tummarna för att du kommer sitta med kortet en vacker dag....kanske nästa sommar. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jeanette - Tack!! Hoppas :)) Kram

    SvaraRadera