Powered By Blogger

söndag 14 augusti 2011

Vinga

Igår blev det en time-off från bloggen eftersom jag var ute på havet hela dagen tillsammans med min svägererska! Barnen hoppade av; Way Out West lockade mer :)

Dagen var helt underbar,  både vädret - båtturen - sällskapet och Vinga!

Fram till den 20/8 går båtarna och det finns god mat och dryck om man vill ha :) Det tar en och en halv timme ut och man får drygt tre timmar i land och samma tillbaka. Vi satt på soldäck dit och hem men på hemvägen åt vi god fisksppa i kabyssen med gott vin :)


Här ser man Götheborg med sina master.


Nu lämnar vi Göteborg bakom oss.


Bockkranarna i hamninloppet. Tog inte så många bilder härifrån - skulle ju vara lite social också :)



Iland på Vinga med den karaktäristiska siluetten.


Vi hittade en fin läig skreva i bohusgraniten :)


Ett dopp blev det :)) Tillsammans med finaste svägerskan.

Till höger om den här bilden badade vi :) Djupt, kallt och Danmark som närmaste fastland bakom 
horisonten..


Här är vyn mot land.



Hejdå Vinga!


Å här är gårdagens stass! Paltade på mig så jag inte skulle frysa..


Leggingsen och Rosanellan åkte av sen och skorna! Det var så härligt att gå barfota! Har jag inte gjort
på hela sommaren mer än korta turer i och upp ur havet ungefär :)


Den här dagen ska jag bära med mig länge!

Idag blir det städ och fix men först en dusch och sen en moppetur för att fylla skafferierna... Börjar eka tomt i dem nu :)

Ha en fin söndag!

Kramar!

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag! Ett härligt minne att ha med sig. Din outfit igår var jättefin.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig dag :) jag vill också bada mer! Vad har du på dig under Rosanellan ????
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder från vad jag såg en härlig dag:)..OM su vet var jag kan finna sådana leggings i off white så snälla hojta hojta till mig här nere:9 kram kram =)

    SvaraRadera
  4. Härligt med hav och luft. Det gör så sott och man bär det med sig så lägen.
    kramar!"

    SvaraRadera
  5. Hilde - Ja det var en ljuvlig dag :) Kram

    Rosen - Ja det var ett uppfriskande dopp :) Har Quip-tip tunic under! Kram

    Too di loo - Tack :) ja det var en underbar dag :) Köpte mina hos Lisen men det var slut nu :( vet att det funnits på ett annat ställe som jag har glömt nu men jag ska gnugga geniknölarna och se om jag kommer på det! Kram

    Lingon - Ja havet är den bästa medicin mot allt! Man blir lugn och harmonisk :) Konstigt att jag glömmer det hela tiden! Kram

    SvaraRadera
  6. och jag vill också bada mera!

    kram

    SvaraRadera
  7. Lingon - A men då måste du bada! Fast det är en fördel om solen skiner :) Här ööösregnar det just nu! Kramar!

    SvaraRadera