Powered By Blogger

onsdag 17 augusti 2011

Liten halvmisslyckad provning

Varför då? Jo för av tre provade och köpta plagg var en för liten, en inte jag och en som jag gillar mycket!

Först ut är nya Rock a fellow underklänningen i vintage chalk i stl 3.

Jag tycker de är lite små i storlekarna och vill kunna "hälla" den över mig. Vill inte hålla på och knöka in mig i den så det känns som den ska spricka och att knapparna flyger i väg. Bekvämt ska det vara :)

Väldigt vacker färg men inte jag så den får åka tillbaka!


Här provas den med en jättesöt blus "embroidered belle blouse" i en ny färg (tror jag), Mist.
Blusen är ganska rymlig, har stl. 2 och den får stanna :)


Fint broderi på ärmen.


Här provas den med nya vapendragaren chrysalis i almost black. Det är svarta detaljer på blusen.


Och sist men inte minst! Underbara Velourette i dark lila stl 2. Den tycker jag är lite liten i storlek över bysten. Jag är ganska bredaxlad också. Därför kommer jag att byta denna till en 3:a.
Velour får inte sitta åt tycker bekvämtanten :)



Vackert broderi och snygg smock över ryggen .




En sak till har faktiskt hittat hit kom jag på! Visar den en annan gång :)

Ha en skön dag!
Kramar!

10 kommentarer:

  1. Den där chalkiga Rafen var jag sugen på.. men de har blivit så grymt dyra att jag hoppade över.

    Velouretten var klockren i färgen och toppen i modell!

    Ha en härlig dag!
    //Bina

    SvaraRadera
  2. Så fina plagg, jag gillar också rafen i chalk...så vackert!
    och velouretten.:-D

    Kramar och ha en fin dag vännen!

    SvaraRadera
  3. Bina - Ja de är dyra och då mste det kännas 100% bra om man ska behålla den. Däremot är den här blusen ganska billig för att vara Odd Molly 999:- tror jag det var :) Ha en härlig dag du med! Går och klurar på riksträffen :)) Kram

    SvaraRadera
  4. Lingon - Ja velouretten är så vacker! En stl större bara :) Rafen är också vacker men i på mig kände jag. Fin dag på dig med! Kramar

    SvaraRadera
  5. inte på mig skulle det vara :)

    SvaraRadera
  6. Så fint, så fint! Och riktiga val tycker jag, man ska aldrig behålla sånt som känns obekvämt. Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  7. Tigern - Ibland (ofta) behöver jag komma hem och prova i lugn och ro för att veta om det passar. Jag gör oftare felköp när jag handlar i fysiska butiker än när jag handlar i webbutiker. Blir nog lite för stressad i ett provrum. Ha en fin dag du med! Kram

    SvaraRadera
  8. Här kommer det en torsdagskram!

    <3

    SvaraRadera
  9. En sån där velouris går jag och suktar efter:) Kram

    SvaraRadera
  10. Lingon - Tack :) Här kommer fredagskram tillbaka :)

    Linda - Ja den är fin! En 3:a är på väg hem nu :) Kram

    SvaraRadera