Powered By Blogger

måndag 22 augusti 2011

Dagens och min nya kompis?

Idag tog jag på mig alldeles för mycket kläder, hade inte räknat med att det var så varmt. Hade heller inte tänkt att ägna mig åt löpträning i gassande sol iklädd vadderad hjälm släpandes på en iof ganska lätt moppe!

Börjar med dagens:

Carrot denim jeans, Gåstunikan, Mesh short cardigan och svarta Converse +sjal. Hade tom med mig skinnjackan! Kanske skulle titta på termometern nästa gång!


Jo, det här är min nya ehrmm.. kompis :P Det började inte så bra men man kan ju hoppas på att det stämmer det där att kärlek alltid börjar med bråk... för som vi har bråkat idag, jag och eh den här blå saken.

Kolla limpan :))


Fast jag är redan lite kär i den, fast den inte är min, den är bara till låns! En gammal hederlig moppe med fotbroms, shok (hur stavas det?), fyra fotväxlar och en kick som fick för sig att den inte skulle fungera mer än en gång, så jag fick alltså springa igång den med jämna mellanrum. Det var bara att låtsas som att man inte fanns, jag syns inte, ingen ser mig, för hjälp vad pinsamt!

Men vi kom hem, jag med en avskavd tumme och moppen med en sur kick!


Trots allt detta strul är den väldigt mycket lättare att hantera  en en tung mc så här ska tränas koppling/gas och sen ska jag p´åt igen, den riktiga hojen alltså.

För att återgå till Mollyvärlden; Nu har jag skickat efter de tillhörande handledsvärmarna (till mössan) och en lila sak som jag tror blir himla bra, från DF!

Dags för middag sen blir det nog tidig Godnatt för mig!
Ha det så gott!
Kramar!

10 kommentarer:

  1. Läckert fordon;)
    Jäkligt snygg dagens! Kram

    SvaraRadera
  2. Linda - Riktigt retro :) Kram

    SvaraRadera
  3. Din stass är klockren - enkel och ren men inte tråkig. Bjuder dig på ett skratt: hade moppe när jag bodde ute i Huddingeskogen för ca 10 år sedan. En gång när jag skulle tanka stog där ett stort gäng killar i 17-årsåldern. och kommenterade mig så flitigt o högljutt att jag blev helt stirrig och glömde hur man startar!!! Fick be dem om hjälp :D OMG - jag rodnar fortfarande hahaha
    Kram

    SvaraRadera
  4. Rosen - Hahaha jag tror jag döör! Det skulle kunnat vara jag :)) Tack! Det är lite färg i sjalen men det syns inte på bilden och så det så fina blommor på jeansen :) Kram

    SvaraRadera
  5. Hihi vilka roliga kommentarer här...:-D

    kramar!

    SvaraRadera
  6. Lingon - Gamla moppar ger gamla minnen :) Jag var precis inne på din sida och blev så sugen på äppelpaj! Det måste jag göra någon dag :) Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka minnen en moppe kan få fram. Min första moppe med mauell växel hamnade i sjön med mig på. Hittade inte bromsen:)Jättesnygg dagens!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Skitsnygg dagens! Och vilka fantastiska moppe-historier det blev här, skrattar gott :-)

    Kram och god natt!

    SvaraRadera
  9. Supercool dagens. Like it a lot. Och jag kan riktigt tänka mig dig fara fram på moppen...(eller är det en motorcykel? Inte så haj på sånt där :-))

    Kram och tack så jättemycket för din omtanke hos mig i helgen. Betyder massor

    /Vivvi

    SvaraRadera
  10. Tack alla fina för roliga minnen och kommentarer :)
    Har själv några gamla moppehistorier på lager och nya lär väl tillkomma innan jag är klar med denna :)
    Vivvi - Det är en moppe men jag övningkör på en tung mc så det är verkligen kontraster! Men koppling/gas systemet är detsamma så det funkar utmärkt att träna på :)

    Ha det så gott allihop och KRAM på er!

    SvaraRadera