Powered By Blogger

lördag 27 augusti 2011

Berry dress och dagens middag

Jo jag ninjade hem Berrydress för ett tag sen och den är verkligen ljuvlig :) Dock är jag lite osäker på om den är jag! Men ska försöka spara den till sommaren för att se vad jag känner då.
Är ju i säljartagen nu och då är risken stor att det mesta åker :))




Till middag blev det den mumsiga förskylningsgrytan och för att smaska till det ytterligare drog jag till med chokladpudding med bananer, vispgrädde och mandariner, en klassiker som jag blev så himla sugen på! Passar perfekt en sådan här ösregning dag :)

Hacka....


Fräsa....


Äta....


Glufsa.... :)


Ja det ligger faktiskt lite (mycket) chokladpudding under all grädden :))

Ett tips om man skulle få för sig att laga denna rätt ( receptet finns i mitt förra inlägg) är att ta extra allt på kryddfronten och mer örter och kanske steka kycklingen med salt och peppar innan man lägger i den. Nu är jag visserligen förkyld ( även om jag mår bättre idag ) så mina smaklökar är lite avtrubbade. Jag hade i en hel chilifrukt ändå tyckte jag att det var lite mesigt.

Ha en fin kväll allihop!
Kramar!

4 kommentarer:

  1. Ja, håll hårt i Berryn, den är jättefin på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hilde - Tack! Ska hålla på den :) Kram

    SvaraRadera
  3. Den måste du behålla! Du är jättefin i den! Tack för gryttipsen - det blir den ikväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tigern - Tack! Jo jag behåller den :) Är säkert härlig att ha på sig en fin sommardag och vinden fladdrar i tyget :) Lycka till med grytan och hoppas den hjälper lite mot hostan! Kram

    SvaraRadera