Powered By Blogger

fredag 19 augusti 2011

Kul matmarknad i Göteborg och byxdetaljer

Idag var jag ute på en ösregnspromenad! Ett paraply gick sönder under tiden så jag fick snabbt springa in i en affär och köpa ett nytt...

Kulturkalaset håller på i stan och det är jag inte sådär jätteintresserad av. MEN, matmarknaden var jag sugen på!
 Mat från hela Europa ( med tillhörande försäljare ) både tillagad och rå. Var ute efter franska stora kronärtskockor och smaskiga tomater men de var slut. Däremot hittade jag fantastisk lila vitlök!  Imorgon ska jag åka dit igen för då har de fått påfyllning :)


 

En fin Bouganvilla sprang jag på och en sjungande försäljare :))


Bouganvilla är Grekland och Italien för mig så nu kan jag ha lilla medelhavet på min balkong :)


Här kommer de utlovade detaljbilderna på mina byxor från Maison Scotch
Fina fickor framtill med en liten blomma på dragkedjan.


Dragkedja på benet ( gillar jag ) :)


Slimmad modell (utan att sitta åt i magen) i skön manchester. Vanliga fickor bak!

Dags att fixa middag!

Ha en mysig kväll! Det är lite mys och kurväder idag!

Kramar!





5 kommentarer:

  1. Åh, vad fint med en bougainvillea (stavning?)
    Det kommer att lysa upp din balkong och man kan nog övervintra inne vid ljust fönster.
    Vi fick en i torsdags av våra vänner som kom på besök och nu står den här och är nästan lika fin som din.
    Jag älskar matmarknaden, såg du tomaterna?
    Kramar och ha finaste helgen nu!
    <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Jag är också osäker på hur det stavas.. Ja den är så fin och frodig :) Har tittat efter en sådan i sommar men inte sett någon fin. Ja det är så himla mysigt! Idag hade de bara två tomater kvar men jag ska dit imorgon och handla på mig :) Största kramen och fin helg på dig med <3

    SvaraRadera
  3. Marknader i stan är bara så kul, att kunna botanisera och finna finingar som din blomma:):9 kram ..

    SvaraRadera
  4. Jag gillar matmarknader! Fina byxor:) Kram

    SvaraRadera
  5. Too di loo - Ja det är jättekul! idag ska jag verkligen går runt och titta på allt! Nu skiner solen också :) Kram

    LIndan Ja det är jättemysigt! Kram

    SvaraRadera