Powered By Blogger

söndag 28 augusti 2011

Dagens Mollystass och några godbitar Till Salu!

Idag dammade jag av Crochet frill dress och jag blev förälskad på nytt! Åhh Vad den är fin :))

Har varit ute och testat Vespan efter servicen och den går mycket snabbare :) Mer tänker jag inte skriva om det! (men det finns en förklaring, vad ska vi säga, en positiv bieffekt)

I övrigt har jag försökt hålla mig ifrån folksamlingar  idag för jag fullkomligt STINKER vitlök! Men en lite sväng in på ett ställe gick jag och införskaffade mig något fint som  jag ska visa sen :)) 

Dagen stass:
Chrochet frill dress, RAF i vitntage powder och Jeggings från Levis.



Anledningen till att jag ser så stel och suddig är att jag snabbt som attan försökte ta en bild innan sonens flickvän fick syn på mig! Vill ju inte skämma ut mig, eller honom :)
Kan säga att jag inte lyckades, tagen på bar gärning, hrmmm...
UPPDATERING!! PLAGGEN NEDAN ÄR SÅLDA!
Efter moget övervägande har jag bestämt mig för att vackraste Patchwork wrap i stl 2 ska flytta. Jag använder den inte trots att den är så fin och jag tror att det beror på knytet, känner mig inte bekväm med det, kan jag återigen konstatera ( har försökt med wrapar förut)!






Tyvärr blev mina egna bilder mörka, svårt med ljuset nu. Den är använd en gång, provad flera gånger och jättevacker! 1600:- inkl. frakt för den.

Även Belle blouse i fägen Mist i stl. 2 är till salu! Tycker inte modellen är bra på mig, ligger mellan två storlekar på denna. Lite rymlig i storlek.

Använd och tvättad en gång! Tyvärr skrynklig på bilderna.



Tar med en produktbild också men broderierna på ärmarna är inte mörka utan ljusa som på bilden ovan.
700:- inkl frakt.



Till sist:

Troublemaker denim dress stl 2. Har blivit lite för liten för mig. Har tagit bort OM-lappen men har den kvar.
800:- inkl frakt.





Den lilla lappen :), hade alltid klänningen ihop med underkjol och kofta från OM och då blev det tre lappar i rad effekten som jag inte är så förtjust i. Lappen kan lätt sys på igen om man vill.


Lägger ut det på Tradera sen.

Nu känner jag faktiskt att jag börjar få ordning på min garderob Det är fortfarande trångt och det kommer in nytt i en strid ström men nu har jag bättre koll på vad som används. Det är lite till som ska ut på Tradera ( en del har jag redan visat här ), både Odd Molly och lite skor/stövlar. Så om du har stl 39 i stl på skor, håll utkik!

Idag hoppas jag att det är någon bra deckare på TV, är sugen på det :)

Hoppas ni har en fin kväll!
Kramar!




3 kommentarer:

  1. Fin du är i crochet frill dress...:-D
    Jag är också sugen på en deckare i kväll men vi har fastnat i en serie som heter Misfits som är riktigt bra på dvd.

    Kramar och tack för kycklingsoppeinspirationen!
    L

    SvaraRadera
  2. Lingon - Tack :) Kollar på brittiska Wallander och jag gillar den! Trots att den utspelar sig i skåne och heter svenska namn funkar det för brittiske Kurt är så bra! Nu är det reklam såg jag passar på att blogga :) Misfits får jag kolla upp :) Kramar och hoppas det smakade :) Lät gott med äpple i!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vet att inlägget är gammalt men finns klänningen från OM kvar? kontakta mig i sånt fall, snälla! josefinekberg@yahoo.se

    SvaraRadera