Powered By Blogger

onsdag 3 augusti 2011

Sommar!

Idag har jag haft min bästa sommardag här i Sverige med riktigt underbara bad på Amundön :)

Så nu tänker jag bjuda på ett bildbombardemang därifrån!

Men först måste jag berätta att jag har tappat lokalsinnet! Har alltid varit ganska så stolt över mitt braiga lokalsinne, men, idag hamnade jag faktiskt i Halland  med moppen på motorvägen ( hur gick det till! ), där jag lyckades svänga av innan jag drogs med i vinddraget från nästa husbil... Var rätt läskigt faktiskt och jag förstår varför moppar inte har på motorvägar att göra! 
Nåväl,  En timme och en halv tank senare ( och 8 sms från orolig dotter ) hittade jag rätt, puh!

Får skylla på att jag inte varit där på flera år och då åkte vi bil!

Amundön är ett naturskyddsområde och man går igenom  en vacker trollskog innan man kommer fram till havet....

Först går man förbi ( eller igenom) en hästhage.


Sedan kommer man in i skogen..



Längst vägen växer det nypon.



Fullt med krokiga träd.





Ljung i massor :)


Ett ( två) gammalt hederligt utedass!


Nu är vi framme vid stranden där vi brukade vara när barnen var små.


Bakom stenmuren börjar klippbadet.


Så vackert!


Dotter med kompis njuter av solen :)



Häftiga klippor!


Här är de på väg ner i det djupa havet! Det är riktigt djupt här och vattnet är saltare än baden närmare 
stan.


Här simmar dottern omkring och jag måste säga att detta var årets bästa dopp!
 Allihop :))



Japp! Och här ser ni moppebrännan :/ Näsa, mun, haka, lite av kinderna och halsringningen ( efter Haystack blouse, almost black, idag ), resten var täckt av hjälm o solbrillor, Aj!

Så kan det gå när man åker vilse i solen!



Nu har jag legat och latat mig framför datorn en stund... Dags att laga mat! Den förlorade sonen har kommit hem :)

Ha en fin kväll!

Kramar!

11 kommentarer:

  1. Oj så härliga bilder!! Vilken dag ni har haft. Om det är någon tröst så körde jag också lite vilse på vägen till badet i dag och försökte vända innan jag kom ut på motorvägen men det gick inte så väldigt bra...:-D
    Och havet slår allt, åh vad jag vill känna saltsmaken.

    kramar och hoppas din kväll blir fin!
    L

    SvaraRadera
  2. Underbara foto!! Havet var helt enkelt bara så sommar:) Njut allt du kan, för du har verkligen allt fint omkring dig:) kram kram :)

    SvaraRadera
  3. Lingon - Ja den var riktigt fin och spännande en stund :)) Skönt att det inte bara är jag som irrar omkring :) Känns som alla vägar leder ut till motorvägen! På ett ställe hade jag tur för det var en rondell precis innan så det var nästan på håret!

    Havet är underbart! Nu var det manetfritt också så man kunde simma omkring :) Hoppas din kväll blir finfin! Kramar

    SvaraRadera
  4. Too di loo - Ja, jag har nästan glömt av vad fint det är! Nu doftar det så gott också från ljungen, som honung :) Det blir haver imorgon med om jag inte bränt sönder mig idag :)) Ha det så gott! Kramar

    SvaraRadera
  5. Men å där skulle jag vilja vara med dig! Låter som en klassisk kärleksförklaring men det får stå kvar haha.
    KAM

    SvaraRadera
  6. Rosen - haha :D Lovar att ta med dig om du har vägarna förbi :) Du kan sitta bak på moppen :)) Kramar

    SvaraRadera
  7. Vad fint det var där! Jag föll för de krokiga träden, en riktig trollskog.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Snygg moppebränna;) Fina bilder! Underbara knotiga träd! Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt ställe! Se till att smörja in dig riktigt ordentligt imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Å vad fint det ser ut, har inte hört om det tidigare, men nu ska jag lägga det på minnet :-) Schysst moppe-bränna ;-) Det roar sig tills imorgon!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hilde - Jag älskar också de krokiga träden :) Ligger fullt med stenbumlingar med mossa på där också så det ser verklogen ut som en trollskog :) Kram

    Linda - Det syns inte på bilden med shit vad det bränner under näsan och åvanför munnen :) Knäppaste brännan ever! Kram

    Jeanette - Ja det är ett riktigt smultronställe! Får leta fram den höga solskyddsfaktorn :)) Kram

    Tigern - Ja hit måste du åka om du kommer hit! Det är fint alla årstider och är ett ganska stort område att gå omkring i! Eller bara njuta av klippor o bad :) Kram

    SvaraRadera