Powered By Blogger

söndag 12 augusti 2012

Tant Gredelin

Idag ramlade jag tillbaka till min gamla Mollystil. Sedan jag upptäckte Pleasjeansen så har jag inte använt leggings alls plus att jag var ganska trött på den stilen. Men idag slog jag till med dunder och brak! Och orsaken heter Unwind slip dress. Sedan fick jag ett tokmatchryck så Mulan i samma lila färg och två Mollyarmband i porselain och dark lila åkte på med :)) Kände mig inte riktigt bekväm i den här stassen men det berodde mest på att det var jättevarmt ute! Jag har skrotat omkring hemma i min svala lägenhet på förmiddagen så det kom lite som en chock. Hade dessutom på mig fotriktiga läderskor så det var varmt och gott :P Till hösten blir det nog bra :)

Åter till Unwind slip dress.

Den är så vacker, underbar färg och snyggt utan någon volang nedtill. Men..liten i storlek, det hade jag redan räknat ut och därför tagit en trea. Och, konstig passform över bysten. Trots detta är jag kär :)

Föredrar faktiskt både Chrysalis och Rafen upptill. Här är det sytt under bysten så det är stumt på något sätt, lite mer obekvämt.


Knappar på sidan och smock i ryggen.


Ja så drog jag till med hela höstminderingen...


Jag har städat färdigt här hemma idag och städade även balkongen. Upptäckte att mattan där verkligen behöver bytas ut och därför var målet för min promenix (som blev spårvagnstur eftersom jag var så varm att jag inte orkade gå, då är det illa!) var Indiska där jag köpt min förra matta men det fanns inga kvar i "min" färg. Får kolla vidare i andra Indiskabutiker.

Japp det var det hela för nu :)

Ha en fin eftermiddag!
Kramar!



15 kommentarer:

  1. Härlig stass :) jag är så nöjd med mig själv för jag har lyckats skura badrummet. dammsuga och plocka fram alla kläder till min kommande bloppia. Jösses - runt 40 plagg ska bort. Gruvar mig som attan för att fota allt :o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack :) Oj det var inte dåligt! Det är så skönt att rensa ibland. Jag är också nöjd med att jag är klar med städet. Nu är det bara tvätten kvar :-O) Men det blir en annan dag. Ska bli spännande med din bloppis :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! O snygg färg på tant´s kläder ;)

    SvaraRadera
  4. Ja det vad skönt att få det gjort! Yes lila is lovely :) Kram

    SvaraRadera
  5. Du är fin i den lila färgen! Jag har också mycket byxor. Ang ditt förra inlägg, jag bara älskar den färgen i höst! Kolla in tullhusets blogg de har gjort en fin kombo med orange och svart. Det är med min kofta till men det kan funka ändå . Jag lyckades inte kopiera in länken men det är ett svart linne med oranga blommor och andra blommor på. Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Åhh jag har letat och letat men hittar inte?? Lät himla snyggt! Kram

      Radera
  6. Snygg den där Unwind! Men jag ska nog försöka prova en innan jag köper. Den orangea koftan i inlägget innan är ju supersnygg! Älskar verkligen färgen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är fin men lite knepig vid bysten. Man ska nog helst ha a-kupor som sitter under hakan :)) Kram

      Radera
  7. Hej!
    Tycker så mycket om din dagens, lila är verkligen din färg och din kofta i förra inlägget, så snygg och hur skulle den bli tillsammans med lila?
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  8. Tack :) Jag älskar verkligen den här mustiga lila färgen. Vet du, den tanken slog mig med.. Kanske blir supersnyggt! Kramar

    SvaraRadera
  9. M, du passar verkligen i färgen. Här har varit ganska varmt men mulet och jag som åkte till havet och allt. N¨ja, 3 dagar kvar så en chans till minst får jag nog. Jag tycker det är fint med vitt till orange på sommaren iaf. KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att du åkte till havet. Här var det jättevarmt men förstod inte riktigt det när jag var inne i lägenheten och fixade. Hoppas du får sol nu! Det låter jättefint men har nog inte ett enda vitt plagg :)) Kram

      Radera
  10. Tycker den ser jättefin ut, och hela stassen är så snygg så!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tack :) En frossa lila :) Färgen är verkligen underbar. Kramar

    SvaraRadera
  12. Lila är ju helt klart din färg! Skönt med något utan spets/volang nertill.
    Kram

    SvaraRadera