Powered By Blogger

lördag 11 augusti 2012

Min lördag i bilder

Det har varit en riktigt skön dag idag då jag bara låtit sakerna ha sig gång varefter de poppat upp i skallen. Och så kunde jag inte låta bli att leka med effekterna i Camera + appen :)

Jag har verkligen blivit beroende av mina morgonrundor så trots att jag var superseg  imorse slängde jag på mig lite bra gångkläder och gick ut.


Och lite seghet botas väldans bra med en god och stark latte ihop med nybakt croissant :) Jag gjorde helt enkelt en kovändning och tog fikan i början på rundan istället för efter. Har nämligen hittat en fik på Bangatan som gör mycket god latte.


Ja sedan var jag hemma en stund, förträngde dammsugaren och beslöt mig för att äntligen åka ut till havet...


Och det var helt underbart! Mina axlar trillade nog ner en kilometer minst. Att mitt hår har fått fnatt och att jag inte har klipptid förrän den fjärde september är en annan historia. Hoppas verkligen att min nya frissa får ett återbud och ta ta mig tidigare.


Sen hade jag sån himla tur att det fanns kvar en precis lagom stor bit av gårdagens feta och spenatpaj. Att det dessutom fanns kvar av Rosévinet var inte så dumt det heller :) Yes, när jag är ensam hemma läser jag GP vid middagsbordet :))


Och turen höll i sig! Det fanns både glass, grädde och jordgubbar kvar :D Kom på att picsa det hela när jag nästan ätit upp alltihop :)


Nu ska jag strax somna in gott till kommissarie Morse. Bästa sleepingpills ever ;) ( jo jag vaknade vid fyrasnåret och då har man rätt att gå och lägga sig vid klockan åtta, tror jag...) Fast nu är klockan visst bara sju? Hmm.. Får läsa lite bok och dricka lite te.

Ha en fin kväll!
Kramar!



10 kommentarer:

  1. Skönt att du äntligen fick till det med en tripp till havet:) Paj och rosè såg ju inte helt fel ut! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det var så härligt! Och det var så perfekt att det fanns mat kvar så jag slapp att börja laga mat. Kram

      Radera
  2. Åhh, havet, havet. Jag vill också dit och ska se om jag kan lura med sambon någon eftermiddag i veckan om jag lyckas komma ifrån. Längtar ju! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så himla underbart att komma ut till havet och bara andas. Hoppas du lyckas ta dig ut. Kram

      Radera
  3. Helt rätt att lämna dammsugaren och åka till havet. Det kommre städdagar framöver när det inte är så fint ute. Jag orkade mig inte iväg, men i morgon så! Klem och god morgon kanske då när du läser detta??

    SvaraRadera
  4. God morgon :) Det var så skönt. Finns inget bättre! Hoppas du kommer iväg idag :) Här verkar det bli ok väder och det baserar jag på att solen skiner just nu :) har inte läst väderprognosen. Kram

    SvaraRadera
  5. God morgon :) Vilken toppendag - det där med havet låter ljuvligt. Tack för att du påminner mig om camera+ som jag mer eller mindre glömt bort :o
    Kramar

    SvaraRadera
  6. God morgon :) Eller förmiddag har det hunnit bli nu :) Ja havet är världens bästa medicin.. Jag använder bara den just nu, det finns så mycket att välja på. Kramar

    SvaraRadera
  7. Ja helt underbar var den :) Kramar

    SvaraRadera