Powered By Blogger

tisdag 28 augusti 2012

Dagens och det är inte för skoj skull

Har varit runt på ett par möten idag som tär på hela mig faktisk. Det är ju så att jag inte går hemma och är sjukskriven för skoj skull, finns några rätt ordenliga skäl till det som jag inte orkar hålla på att lufta här på bloggen. Vill inget hellre än att ha ett normalt liv, så som mitt liv varit större delen av mitt 47-åriga liv men som av olika skäl som fått en hel del följder som gjort att det har har blivit så här och det är inte kul! Jag har alltid varit en fighter och klarat mig själv sedan jag var väldigt ung, ändå kunde det här hända mig och det kan hända vem som helst om man råkar ut för några rejäla käftsmällar under vissa omständigheter.

Att hålla på med Mollysar har varit en hobby, en dyr sådan och som sjukskriven badar man inte i pengar så ett sätt för mig att fortsätta med denna hobby är att sälja för att kunna köpa eller swappa. Sålt hade jag nog gjort ändå eftersom jag tröttnar snabbt och för mig är kläder ting som jag jag tycker är snyggt och roligt men inte har några djupare känslor för.

Jag tänker fortsätta med min hobby så länge jag har lust och råd. Slutar jag är det inte för att jag är trött på Odd Molly eller att kollektionerna har blivit fulare utan för att jag kanske tappar lusten eller omprioriterar.

Under tiden kämpar jag vidare, för så är det för mig, varje dag är en kamp. Sedan är jag en positiv typ som försöker hitta lösningar och njuta av stunden ändå om jag kan.


Peace love and understanding är en bra grej som jag önskar alla och som jag själv försöker ge. Fördomar och förutfattade meningar och all skit som kommer med det är det värsta jag vet.

Behövde få ur mig det här av olika anledningar.
 Kramar!



16 kommentarer:

  1. Egentligen tycker jag att du inte ska behöva förklara dig alls i din blogg.
    Men vet ju att världen inte ser ut så att alla fattar att man hellre vill vara frisk.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä.. Men det blev bara så bläigt alltihop. Kram

      Radera
  2. Hej sötnos! Kommer du ihåg när vi pratde och jag sa att jag numer mår fantastiskt och den hjälp jag fått och fortfarande får? Jag mailar dig.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej sötis! Jag kommer ihåg. Har mailat dig :) Kramar!

      Radera
  3. Du är en fighter och jag gillar dig! Bara så du vet. Önskar jag kunde komma över och krama, dricka te och bara vara en stund hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack gulliga! Gillar dig med och någon gång tar vi den där koppen. Kramar tillbaka!

      Radera
  4. Jag är nog likadan när det gäller kläderna, har inga djupare känslor för dom och tröttnar fort! Och då är det väl alldeles utmärkt att kunna köpa och sälja! Allt som får en att må bättre är väl kanon! Kämpa på<3 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är perfekt tycker jag. Man får hitta sina sätt. Tack fina! I will! Kramar <3

      Radera
  5. Vi är nog ganska lika du och jag när det gäller att tröttna på kläderna. Just nu tycker jag det är ganska dyrt att tröttna då det är segt och billigt att köpa tyvärr. Men jag kommer också att fortsätta, kanske inte lika mycket som tidigare. Odd Molly kommer alltid att finnas där, men jag har blivit mer för att blanda märken lite mer det senaste. Jag hoppas inte du fått elaka påhopp som känner att du måste redovisa? I så fall skit i det och lev ditt liv. Jag håller tummarna hårt för att du får den hjälp du behöver och snart är på väg tillbaka. Att kämpa varje dag är jobbigt.
    Stora kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också om att blanda. Men det är segt att sälja, går tre molly på en ny minst och det är tråkigt. Ja det är lite mellan raderna+ att jag själv känner mig så trött på det här och själv undrar varför det aldrig ger sig. Men idag vaknade jag på rätt sida och det är skönt! Stora Kramar tillbaka!

      Radera
  6. Åhh, hoppas att inte någon har varit dum mot dig verkligen? Det är så hopplöst här i bloggvärlden med elakheter och jag ger dig massoe av styrkekramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA det är många troll som huserar i bloggvärlden och jag har väl inte blivit helt förskonad heller. Men klarat mig någorlunda bra ändå. Massor med kramar tillbaka1

      Radera
  7. Hei
    Takk for din flotte blogg. Jeg ønsker deg all lykke og håper du blir bedre etterhvert! Klem fra Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag hoppas det med! Kramar

      Radera
  8. Den biten med gliringar, påhopp o ren skit fattar inte jag! O alltid anonymt dessutom...usch o fy för elaka, småsinta människor som verkligen borde hitta något vettigare att syssla med. Att inte kunna leva "som vanligt" tror jag inte att det inte finns..ingen väljer sjukdom eller skada, ingen!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man väljer verkligen inte och du har rätt; vad är vanligt egentligen..? Kram!

      Radera