Powered By Blogger

torsdag 30 augusti 2012

Mera Loui och höstblomster

Känner mig lite ruggig idag. Min runda idag var ingen höjdare heller trots att det hade blivit varmt och skönt när jag begav mig ut. Det gjorde ont överallt men jag fick köpt lite vackra Astrar på vägen hem som piggar upp på balkongen.


Loui och Grizzly är verkligen som syskon som småbråkar ibland och springer och tjallar till matte :) Handfatet i badrummet är en källa för sådant bråk. Loui älskar att sova där och Grizzly vill ha handfatet fritt för vattenslurp. Och när Loui ligger där och småjamar lite stöddigt när han vaknar springer Grizzly till mig och skvallrar lite upprört för han måste minsann ha vatten på momangen trots att han druckit massor i köket:) Så småmysigt har vi det här i min lilla lya :) Men söta är de och det är inga storbråk, bara lite småret och revirtjafs. De älskar verkligen varandra.

Här är han lite yrvaken, han vaknade när jag kom hem och talade om att han låg i handfatet.
Ja han är lite rund men framförallt är det mitt handfat som är pyttelitet :)


Ha en skön dag! Här har det börjat regna så då är det väl tillåtet att krypa ner under täcket med en god bok :)
Kramar!

14 kommentarer:

  1. Men gudars vad söt han är där han ligger i handfatet:)Hoppas du snart mår lite bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja han är så go Loui :) Det blir säkert bättre snart, äter en antibiotikakur igen som bråkar med kroppen tillsammans med infektionerna. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad söt han är! Hoppas den där krassligheten går över. Har också känt så hela veckan, men det bryter liksom inte ut.. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja han är en liten sötnos :) Usch! det är så jobbigt när det håller på så, blir så grinig... Kram

    SvaraRadera
  5. Haha så gulligt bråk du har där i din lilla lya:) Ang porslinwt vet jag inte vad det kostar tror inte ens det går att köpa i Sverige , kanske ska börja importera det:-) . Kram

    SvaraRadera
  6. Haha ja dom håller på :)) Vilken bra idé :D Porslinet var verkligen skitsnyggt rent ut sagt! Kram

    SvaraRadera
  7. Undrade just vad du har för monsterkisse när jag såg att du skrev att handfatet var litet! Låter som syskongnabb kissarna emellan:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. han är störst av dem men inte så stor :)) Ja syskongnabb är ordet :) Mest är de överens :) Kram

      Radera
  8. Ruggig är inget kul, du gör helt rätt med täcke o bok. Vi byter en annan dag, i morgon slutar jag tidigt o sedan drar vi lite söderut mot Malmö för en go helg. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä fy :( Då kan vi kanske ta et nästa vecka. Magen bråkar fortfarande och lär väl göra så länge jag äter antibiotikan.. Ha det så kul! Kram

      Radera
  9. Så himla söt han är lilla busen. Och mys du och ta det lite lugnt.
    Många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är så go :) Jag får mysa med våld nästan. Är så rastlös mitt i alltihop! Massa kramar tillbaka!

      Radera
  10. Så mysigt med lite smågnabb :-) Tänk vilka personligheter de har de där små katterna, det är ganska otroligt.

    Hoppas du mår bättre snart! Ta det lilla lugna så länge.

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är för roliga ibland och har verkligen olika personligheter :) Grizzly och Loui är ju lite släkt och ganska nära i ålder (ett drygt år) + samma ras och har många likheter men fler olikheter precis som med oss :) Äter antibiotika nu och det är tufft i sig men sen blir det nog bra :) Kramar

      Radera