Powered By Blogger

tisdag 21 augusti 2012

Det var då själva f*n

Glad i hågen begav jag mig till frissan. Hann tom med en fika på ett supermysigt fik som jag ska berätta om en annan gång. Jag går in på hårsalongen och sätter mig och väntar o väntar o väntar.... Börjar bli lite orolig om jag tagit fel dag och kollar men det hade jag inte. Vet ju inte hur hon ser ut heller eftersom jag inte träffat henne. Ingen verkar tycka det är konstigt att jag sitter där heller. Till slut går jag fram till en tjej och frågar, då visar det sig att min frissa har blivit sjuk och ringt runt till alla. Och jag har givetvis inte lyssnat av svararen....:P. Nu fick jag en ny tid av en annan stackars stressad frissa som verkade jättetrevlig så det blir säkert bra det här...

Fortfarande lika långt, frissigt och med utväxt...


Ja och dagens alldeles för varma stass. Det är så svalt i min lägenhet (vilket är väldigt skönt) att jag tror att det är kallt ute och att lära mig kolla på termometern verkar ju vara omöjligt.

Men jag älskar min orangea Timeout :)


Nu har jag en Gulaschgryta extra allt att tillaga så det är väl bara att sätta igång.
Och jo! Nu har jag bokat tid med min nya PT (igen)! På fredag smäller det och nu får jag inte smita. Tio gånger har jag med honom, sedan får jag sköta mig själv.

Ha det gott!
Kramar!



16 kommentarer:

  1. Vilket skit med tiden hos frissan! Ursnyggt med den oranga till det svarta och dina smycken!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tackar :) Älskar halsbandet! Och koftan med :) Ja det blev lite tokig och pinsamt på samma gång :)) Får hoppas det blir bra imorgon nu efter alla turer. Kram

    SvaraRadera
  3. Älskar också denna kombo, jättetuff! Synd med frissabesöket:( kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Tack :) Trivs väldigt bra i den med :) Ja imorgon blir det av hoppas jag! Tur att jag har tid :)) Kram

    SvaraRadera
  5. Vad surt med frissan! Men då kanske du får nån som är ännu bättre! Och var tydlig med vad du vill ha i slingväg. Läste om ditt tidigare färgmissöde och jag vet att dom gånger det blir fel är det för att man missförstår varandra......Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så tänkte jag med :) Kanske var meningen. Ja jag kan tänka mig att det kan vara svårt att lista ut vad man som kund menar egentligen. Mörka slingor liksom, kan ju vara vad som helst. Vad som hände den gången var att hon helfärgade hela håret i en färg och lade slingor i det sen och det var ju ingen höjdare för då blev det världens utväxt senare. Har upptäck att jag trivs bäst när det läggs folieslingor i lite olika nyanser inkl min egen färg. då ser det ganska naturligt ut och ändå lite kul på vissa ställen. Ska försöka vara tydlig och hoppas att det funkar. Var jättenöjd med min förra men tycker det ska bli spännande att testa någon ny, Kanske blir ännu bättre :) Oj det blev visst en roman. Kram

      Radera
  6. Så gör jag med jämt! Klär mig för varmt alltså. Jag tror alltid att det är kallare ute än vad det är och så blir jag extremvarm. Jag går ju alltid ut med hunden först tidigt och då är det kyligare. Skönt att det ordnar sig med frissan! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jag fattar inte att jag aldrig lär mig! Samtidigt har den här sommaren fått mig att ta förgivet att det är kallt. Jaja snart blir det kallt :p Ja det ska bli skönt att få ordning på mössan. Kram

      Radera
  7. Du er kjempe fin i den orange timeouten! Herlig farge til deg:)
    Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) ja jag är helt såld på den nu. Och har hittat en underbart linne/klänning till :) Kram

      Radera
  8. hej där snygging. Skitläckert med svart och orange. Tråkigt med frissan, men snart så.
    Nu har du snart mail också:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej på dig själv snyggis! Ja det är helt klart en favoritstass. Vi hörs :) Kramar

    SvaraRadera
  10. Ahh, det är så jobbigt när man inte får klippt sig som det är tänkt! Mitt korta hår växer minst en halvmeter veckan före o man ser ut som en ...Spännande med en ny frisör! Det skall jag pröva...snart..
    Ja den där orange timeout verkar trivas hos dig- ni klär varandra =)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är jättenöjd :) Ja orange och jag trivs väldigt bra ihop :) Så är det för mig med, när det börjar bli för långt säger det bara pang! Och det ser inte klokt ut. Kram

      Radera
  11. SNYGGO - surt med besöket, hoppas du snart får komma!

    KRAMAR <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snyggelisnygg :) Ja men idag gick det mycket bättre! nu är jag nyfriserad och nöjd :) Kram

      Radera