Powered By Blogger

måndag 20 augusti 2012

Himlar, stolpar och annat vackert längst vägen

Jag har gått min runda några månader nu men det var först häromdagen som jag upptäckte de vackra lyktstolparna. Så välgjorda in i minsta detalj. Himlen blev mörkare och mörkare och åskan mullrade men regnet höll sig borta tills jag nästan var hemma. Då började det blixtra också, lite läbbigt att att vara ute och gå då.

Här kommer en himla massa bilder på stolpar högt och lågt. Och lite annat som jag tyckte var fint :)

 Lite Ingemar Bergmanfeeling igen.


Stolpen i sin helhet inbäddad i grönskan.


Vissa har en sådan här glad måne med stjärnfall på :)


Fina detaljer överallt när man tittar närmare.


Och andra stolpar har små keruber med pilbågar.


Här mullrar åskan rejält..


Fin liten avslutning på stolpen ( ja jag är lite insnöad ibland,  gillar att kika på detaljer)


Här har någon pyntat en murken trädstam med stenar.


 Och den glada månen igen på en annan stolpe :)


Den här pölen tyckte jag var vacker i all sin äcklighet.

  
På den här sidan Slottsskogen har de målat stolparna svarta. Fint det också men jag gillar bäst de avskavda på andra sidan skogen.


Dunbollarna var väldigt orädda idag.


Nu började det blixtra också (lyckades inte fånga det på bild) och de första regndropparna faller.


Och här har vi en mindre vacker och blöt jag i hissen hemma. Det regnade inte mycket men de droppar som kom var stora som vattenpölar.

Dagens SWstass blev fina Mollylinnet och mina sköna träningsbrallor. Var jag fått den där Selma (och lilla Fridolf) hyllan ifrån undrar jag...


Ha en fin dag!
Kramar!


6 kommentarer:

  1. Fina bilder och du är så duktig som är ute och rör på dig.
    Ha nu en go måndag och hyllan? Ja, jag vet inte var det kommer ifrån.
    <3
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är så skönt! Kan vara hur seg och stel som helst i början men efter en stund mår jag så bra. Ja den där ständigt växande hyllan.. Kan det vara Croissanterna tro? :)) Nä det är nog den gyllene medelåldern dessvärre. Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Åh, väldigt vackra stolpar. Faktiskt blir det lite stolpar hos mig också senare idag, men av en helt annan karraktär. Det är fint när man upptäcker nya saker på en bekant väg, bara man tittar lite upp eller åt sidan, ser man något man inte sett förut och blir lite glad inom sig. Ha en fortsatt fin dag. Storklemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande :) Ja det är kul att helt plötsligt så kan man upptäcka något nytt fast man går där dagligen. Jag upptäcker fortfarande fina tak, hus och portar längst vägar jag gått på i åratal. Får lyfta blicken ibland :) Kram och ha en fin dag du med!

      Radera
  4. Så vackert! Visst är det lite Bergman i det. Älskar honom innerligt. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag med. Och idag var det riktigt mäktigt att gå där när det mullrade och blev mörkt. Rätt häftigt. Kram

    SvaraRadera