Powered By Blogger

fredag 10 augusti 2012

En sen dagens och hemma hos mig :)

Dagen har gått i sakta mak och har trots sakernas tillstånd varit ganska skön och lite konstruktiv. Fick städat nästan halva hemmet, sedan fick jag nog och dammsugaren ligger mitt i hallen ihoptrasslad med diverse skor. Planen är att göra resten imorgon :) Får se hur det blir med det.

Börjar med eftermiddagens stass (efter städningen).

Toppar från Hunkydory, Pleasejeans och fina Buddahn från Cloud 69, kände att jag behövde den idag.


Och så kunde jag inte låta bli att föreviga min soffhörna när den var så städad och fin :) Det är den finaste delen i mitt hem och den del jag (inte barnen) är minst i konstigt nog.. Jag huserar mest i min säng (kontoret) eller i köket. Sovrummet är egentligen en katastrof där jag ställt in saker som inte får plats någon annanstans men jag trivs väldigt bra där ändå.

Nytvättade kuddöverdrag! Bara en sån sak.
 

Ja så kom jag av mig då... Dammsugaren strategiskt placerad så jag inte ska glömma att det är lite kvar att städa och Grizzly som vaktar snabeldraken för säkerhets skull :)
 

En duktig sak till har jag gjort. Spenat och fetaostpaj! Den ska jag gå och äta lite av nu och dricka ett glas rosé till. Det blir nog bra.

Ha en fin kväll!
Kramar!




12 kommentarer:

  1. Det låter toppen med god paj och duktigt städ. Du har gjort dig förtjänt av det där vinet verkligen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt gott! Nu har det hunnit bli morgonkaffetime och solen skiner :) Kram

      Radera
  2. Å jag gillar din lila soffhörna. Den ser varm och mysig ut! När jag tröttnar på mitt ganska ljusa vardagsrum har jag planerat djuplila :)
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag och min man var oense om det mesta när det gällde heminredning förutom en lila soffa :) Och det tog ungefär sjutton år innan en sådan hamnade hemma ho oss. Den var tyvärr för stor till lägenheten så jag köpte en mindre soffa när jag flyttde hit, lila såklart :) Kram

      Radera
  3. Fint! Gillar såna där brickbord! Kosing är på G förresten:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det är jättefint men lite opraktisk. Men något får väl vara det med. Kosingen har kommit fram :) Skickade tingeltanglet igår. Kram

      Radera
  4. Bra gjort att städa. Mer än jag gjort, fast jag kunde hunnit mer än väl innan utflykten. Nåja, det kommer väl fler dagar till det antar jag. Jättefin soffhörna och nytvättade kuddöverdrag, mkt ambitiöst, vilket givetvis ska belönas med Rosé. bilderna från din runda ser ljuvliga ut, nästan som det är vårgrönska, fast det nästan är s a s tvärtom. Klem och fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väääldigt nödvändigt :)) Har bara inte känt för det så nu fick det bli en stor spark i ändan! Ja tom kuddöverdragen :)
      Nu har jag någon effekt på bilderna då de blev lite mörka men det är verkligen illgrönt fortfarande. Något positivt regnet har fört med sig. Ja fy, hösten är snart här.. Brukar älska hösten men känner mig inte redo för den än. Kram och ha en fin lördag

      Radera
  5. Skönt när det är påbörjat med den inte så roliga städningen. Jag måste ha lite mer höst före jag får lust att piffa till inomhus, jag är fortfarande ute mestadels av dagarna.
    Snygg stass!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja idag blir det ingen städning. Nu ska jag äntligen ut till havet! Men bor man i en liten lägenhet blir det fort rörigt, finns liksom inga biutrymmen och så är jag ju mer inne iom att jag bor i lägenhet.
    Tack :) Kram

    SvaraRadera
  7. Fin dagens och soffhörnan ser supermysig ut ju!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Tackar :) Mysigt när det är i ordning :) Kramar

    SvaraRadera