Powered By Blogger

lördag 7 juli 2012

Stadspromenad i bilder

Tog en promenad in till stan nu på morgonen. Gick längst hamnen och in till Brunnsparken. Och idag är det riktigt kvalmigt kan jag säga, det ligger en fuktig hinna över hela mig. Men, det regnar inte i alla fall :)

Dagens något för varma promenadstass:
Tröja Hunkydory, A-one silk camisole och Pleasebrallor.
Runt halsen min fina Buddah från Cloud 69.


Japp, det förbannade pekfingret som jag börjat få med i tid och otid! Men jag tog med bilden ändå för jag ville visa de fina bockkranarna som jag älskar. Jag kan se dem hemifrån mig också :)


Träd och blommor kan växa på de mest besynnerliga ställen...


Mina fula moppeskor som jag brukar ha när jag fräser omkring i Grekland över stock och sten. Trodde de skulle vara bra att gå i men jag har världens skoskav nu :( De får förbli moppeskor...


Liten skyline vid Lilla bommen.


Mycket kullersten är det...


Skandalhuset vid Lilla torget. Fick lära mig när jag läste konstvetenskap att det blev skandal när detta hus byggdes. Det ansågs gräsligt när det begav sig och att det förfulade Göteborg. Café Brogyllen ligger i bottenplan och där finns det riktig goda bakverk.


Det var visst marknad i Brunnsparken. Batik en masse var det. Och jag som har en vurm för batikkläder fick tvinga mig därifrån.


Fikautsikt från Mauritz kaffe som skall läggas ner :( Trodde de bara skulle flytta men så är inte fallet...


Lite inköp till systerdotter som fyller 18 år blev det och senare ikväll blir det kalas. Ska bli kul!

Ha en fin dag allihop!
Kramar!


2 kommentarer:

  1. Så det klibbar i Götet med, det verkar klibba överallt. Jag tycker skandalhuset är fint jag.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här är riktigt klibbigt. Tycker också om huset :) Kram

      Radera