Powered By Blogger

måndag 9 juli 2012

Dagen i tre bilder - Måndag

Jag hakar på Josannes roliga fotoutmaning och levererar tre bilder med nöd och näppe för jag glömde av att fota mitt i alltihopa. Men med lite efterkonstruktion så har min dag sett ut så här ungefär...

Först en PW i Slottskogen med omnejd och en liten fika efter det.


Därefter fixa i ordning mig för en moppetur till min läkare. Dagens moppestass blev Good s/s dress och pleasejeans och Biketten åkte på lite senare.
 

Sedan blev det stamhaket, Hemköp för lite matvaruinköp. Bla dessa goda kantareller som ska bli en kantarellstuvning som jag ska ha till en spenatomelett. Gott ska det bli!


Ja och efter det däckar jag nog tror jag.

Ha en fin kväll!
Kramar!



16 kommentarer:

  1. Mitt kök ser fortfarande ut som kriget så här blir det sushi :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh suschi har jag varit sugen på flera dagar men inte kommit till skott. Men omelett med kantarellstuvning var inte så dumt det heller :) Hoppas du får ordning snart! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, kantareller (fast jag har också ätit spenat idag fast bara med vispgrädde o vitlök i). Och tack för komplimang av trädgård o att paketet är på väg. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät inte dumt det heller :) Hade grädde i stuvningen :) JA hoppas att du får det imorgon. Kram

      Radera
  4. Åhå! Kantareller och jag älskar varandra. Gott! Och kul med tre bilder. Jag tar det lite lugnt med utmaningari veckan har jag bestämt mig för och försöker njuta semester istället, men kul att kika på andras. Kram

    SvaraRadera
  5. Samma här! Big love :) Kommer nog ha dille på det ett tag nu :)) Skönt att njuta och bara göra det som faller en in. Tycker det här är kul fast jag höll på att glömma :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kantareller o jag älskar varandra, såna uttalande blir jag glad av =)
      Men så mumsigt med kantareller..yumm yumm, här blev det lite plock middag med saker som blivit över i går. Lagar gärna för mycket ;)

      Radera
    2. Ja underbart :) Bra när det blir över tycker jag som helst slipper laga mat :)) Kram

      Radera
  6. Hoppsan, jag hade glömt hela utmaningen. Jag får haka på i morgon:) Kantareller, mums..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det gjorde jag också en stund men så kom jag på och knipsade lite bilder :) Kör imorgon! Mumsigt var det :) Kram

      Radera
  7. älskar också kantareller. Stuvning eller smörstekta, jag är inte kräsen alls! KLem och fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de går ner på de flesta sätt bara det är smör med i bilden :) Kram

      Radera
  8. Gud vad mumsigt med kantareller! Kommer att bli mycket såna i år med tanke på allt regn......Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vrååålgott faktiskt :) En fördel med regn då ;)) Kram

      Radera
  9. Å ja, nu är det ju kantarellsäsong igen! Glömmer av det mellan varven. Och inte överdrivet glad i svamp, men kantarellstuvning är ju underbart!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag hade också glömt och blev så glad när jag fick syn på det gula guldet :) Ahh.. det blev så gott! Kram

    SvaraRadera