Powered By Blogger

tisdag 3 juli 2012

Spontan uteätning och lampförsäljning

Jodå.. När jag precis bestämt mig för att softa hemma resten av dagen fick jag för mig att jag skulle lägga ut en lampa på blocket som jag nyligen upptäckt att det var en designerlampa som kostade hur mycket som helst och som nu stod gömd i sonens rum utan fungerande glödlampa i. Han byter nämligen lampa istället för glödlampa när den går sönder, så just nu stod det tre golvlampor i hans rum.. Grejen är att jag förmodligen tog för lågt pris för den för herregud vilken rusning det blev. Nu är den dock redan överlämnad till ett urgulligt par :)

Precis efter jag lagt ut lampan ringde min dotter och vi bestämde oss för att äta hos bästa vännernas kvarterskrog och givetvis blev det lite mer påfyllning i vinglasen än vad jag tänkt så jag var dessutom lite på snusen när jag överlämnade lampan :)) Jaja så kan det gå. Nu får jag se till att få bort den där annonsen innan jag blir totalt nerringd i och nermejlad. Shit varför jag jag inte på ett par tusenlappar...

Men, men, den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket finns det ett ordspråk som heter... och nu ska jag sluta svamla och återgå till mitt örtte :)

Ja vi började med en öl och några tapas (och några glas vin) senare kändes det himla bra faktiskt :)


Ha en fin kväll!
Här blir det strax Morden i Midsomer.
Kramar!


4 kommentarer:

  1. Ja, det brukar ju kännas fint efter ett glas vin eller två ;) Grattis till försäljningen, minsta lilla anledning till att fira måste uppmuntras! Jag väntar också med spänning på Morden. Gillar den "nye" Barnaby skarpt. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Gillar honom skarpt jag med :) Kram

      Radera
  2. Oj. inte lätt att ha priskoll på precis allt..Härligt med spontanmiddag ute, det brukar bli de bästa tillfällena. O vin mitt i veckan: trevligt! (låter ju inte så bra när jag säger det precis men du vet säkert hur jag menar)

    SvaraRadera
  3. Nä verkligen inte! Men designerlampor var det tryck på :) Ja det var både gott och mysigt och jag är ledig imorgon :) Det lät hur bra som helst! Kram

    SvaraRadera