Powered By Blogger

lördag 1 oktober 2011

Den lila tråden och lite andra nördigheter

Eruhmm... Jag har kommit på att jag är lite nördig. Om jag gillar något snöar jag in totalt! Och det kan vara vad som helt som vespor, motorcyklar, färger, för att inte tala om Odd Molly! Tex om jag ser en väska och det är en vespa på MÅSTE jag köpa den, eller går jag förbi en väskaffär och det står en lila väska i fönstret måste jag tvångskommendera mig därifrån ( är förövrigt lite insnöad på väskor för tillfället ),  eller som när jag var hos min nya tandläkare häromdagen och de sålda olika varianter av dessa:


Fanns även vykort och posters men jag nöjde mig "bara" med en nyckelring och en kylskåpsmagnet! ( notera den lila duken )
Men jag har nog kommit till rätt tandläkare :)

Ja så har vi balkongen!







Ja man kan ju skönja ett visst (lila) mönster! Tur att katterna är neutrala :)


Dagens stass var lila den med :) Magnolia dress!  Blev dessvärre ingen påklädd bild idag för jag fick värmeslag så kläderna åkte av fortare än kvickt när jag kom hem!

Detta är iaf en favoritmolly på hösten, känner mig så fin i den och den sprider glädje omkring sig!
Låter lite flummigt jag vet, men så är det faktiskt!

Ha en fin dag allihop!

Och hoppas dagen och kvällen blir superlyckad för er på riksträffen!
Jag har varit med i mina tankar idag :)

Kramar!








4 kommentarer:

  1. Känner igen mig fullkomligt med att bli insnöad på någon sak, liten eller stor!! Är man så är man liksom, fniss.. Lila är så vackert i alla nyanser o dina superduper söta kissar platsar in perfekt i miljön.
    Är ju inte heller på riksträffen i år (känns i hjärtroten..) men vi har även här rena högsommarvärmen. Fast idag "bara" runt 20 grader igår faktiskt lite fööör varmt. Skördefesten o vår lilla ö är smockfull med folk.
    Ha en mysig kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Annelie - Ja precis, man är som man är :) Och lila är verkligen en underbar färg, får aldrig nog! Kissarna är så goa :) Önskar verkligen att jag kunnat vara med på träffen men det går säkert fler tåg som man kan hoppa på! Vad mysigt det lät med skördefest! Ha en mysig kväll du med! Kramar

    SvaraRadera
  3. Japp, man skönjer ett visst mönster;) Men lila är ju fint så jag förstår dig:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Linda - Den totala färgen :) Kram

    SvaraRadera