Powered By Blogger

måndag 3 oktober 2011

Måndagens härliga höststass!

Ibland bara jag älskar hösten! Fast det är dimmigt, småregnigt och grått som idag. Men i det gråa lyser höstlöven upp och det är fortfarande milt och regnet var så där fjäderlätt dimregn!

Mina problem är också lösta :) ( Ja de mest akuta iaf ) och det firade jag med något som är ponyfärgat :))

Jag är sådan person som tar alla tillfällen i akt att fira och allra helst när det varit lite miserabelt ett tag! Bildbevis på underverken kommer senare :)

 Här kommer dagens stass!

Velourette hooded tunic, Avalon tunic, Chrysalis och Twiddle jacket med det vackra broderiet!
På benen har jag Levis Jeggings, mina mest användbara brallor just nu!
Och på fötterna Hunter stövlarna.



Och en gosig sjal!



Anledningen att jag var så påpälsad beror på att jag tog moppen till "pony" stället :)
Velouretten är förresten helt klockren! Älskar den! Trivs mycket bättre i den än plain som jag sålde.
Nu ska jag ta en kopp te och fortsätta med Camilla Läckbergs senaste under en filt i soffan1
Myspysigt :)

Ha en härlig måndag!
Kramar!



8 kommentarer:

  1. Hi hi, idag har jag också min nya Velourette hood. Sååå himla mysig och skön så jag nästan svimmar :-)

    Du är jättefin i din svarta

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Vivvi - Perfekt dag att gosa in sig i velour :) Den är verkligen ljuvlig! Kram

    SvaraRadera
  3. Lite kul att någon mer ratat Plain till förmån för Hooded :D Jag älskar båda mina.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Rosen - Plain är väldigt vacker men jag var mellan två storlekar på den så det blev inte bra. Denna däremot sitter som den ska i stl 2 :) Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att det är på väg att lösa sig för dig. Du är jättesnygg i dagens stass, och jag blir mer och mer sugen på en hooded nu när jag ser alla fina bilder.
    kram

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir att det ser lite ljusare ut. Och finfin dagens. Jag tvättade min twiddle jacket i går för första gången och det gick jättebra. Har ju den ljusa så det behövdes. :-D
    Ha det så skönt med boken och kvällsmys..
    Stora kramen!

    SvaraRadera
  7. Och här är en till som börjar få upp ögonen för den där hoodie velouren. Om det finns en på rea ska jag ha en! Så skönt att det ordnar sig - blev så glad när du berättade igår :-)

    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hilde - Ja det är skönt! Tack :) Den är underbar! Tror att fler färger kommer hitta hit ;) Kram

    Lingon - Det var skönt att höra! Har tänkt lite på hur broderiet klarar tvätt och om det färgar av sig! Boken är en riktig bladvändare :) ha det gott! Kram

    Tigern - Ja den är underbar! Konstigt att jag inte såg det med en gång? Det är skönt! En sten har fallit från mitt hjärta! Kram

    SvaraRadera