Powered By Blogger

fredag 14 oktober 2011

Jag blir så arg!!!! Och dagens

För ett tag sedan upptäckte jag något svartflammigt på väggen i hallen och trodde det var sot från ett doftljus som jag  hade där. Blev lite sur på mig själv för att jag sabbat hallväggen! Ett tag senare när jag öppnade lådan till skoskåpet som står där fick jag en chock!! Det var fullt med mögel på väggen bakom! Jag blev alldeles kall och fick katastroftankar som  att det skulle kosta en förmögenhet och att hela väggen var rutten.

Idag fick jag tag i brf masthuggets vaktmästare och hör och häpna! Det har varit vattenläcka både över och under mig men ingen har kollat min lägenhet!!! Vattenrören går där!

Arrggghhh!!!

Detta ska fixas nästa vecka och det kostar mig ingenting.

MEN!!
Med tanke på mina sanslösa luftvägsinfektioner och även sonens (han har hostat i över en månad nu)
den senaste tiden kan man ju undra vilken skada det gjort på oss!
Ska bli intressant att se om vi blir bättre när möglet försvinner!

Här kommer dagens moppestass! Idag får foten och knät vila lite!




Jumble knit dark grey, Blenda short dress i sienna, sleevewarmer och legwarmer och min älsklingssjal i mjukaste ull, köpt i en dansk webshop för några år sedan, helt underbar! Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken designer det var men en dansk var det :)

Ha en fin dag!
Kramar!


9 kommentarer:

  1. Men vilka nötter och stackars du som har sån s...ans otur! Hoppas att ni blir bättre när möglet försvinner! Snygg är du i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Rosen - En olycka kommer sällan ensam sägs det ju :)) Vill ha bort det så fort som möjligt, känns lite obehagligt! Moppestassen trivs jag i :) men nu börjar det bli för kallt att köra! Kram

    SvaraRadera
  3. Å fy för mögel. Jag hoppas verkligen ni mår bättre så snart det är borta.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hilde - Ja usch och bläk! Det hoppas jag med! Kram

    SvaraRadera
  5. Usch, vad läskigt. Mögel är ju inte att leka med. Kan ju mycket väl vara därför ni varit sjuka. Hoppas de kompenserar med att göra RIKTIGT fint nu.

    Hoppas ni mår bättre snart och att turen vänder. Snart kommer det nog hända något riktigt jättekul ska du se så att allt elände kan läggas bakom...

    Kramar i massor

    /Vivvi

    SvaraRadera
  6. Jösses vilket skit och jag förstår så väl att du är arg. Hoppas att ni blir friskare nu ögnaböj när möglet försvinner.
    kramar och ha finaste helgen!!
    L

    SvaraRadera
  7. Men herregud vilka nötter! Att inte ens kolla hos dig efter läckor både över och under! Fin är du i alla fall:) Ha en fin helg! Kram

    SvaraRadera
  8. Puckon som inte har kollat hos dig... :-(
    Bra du såg det själv och håller tummarna att det blir fixat snabbt och ni mår bättre sen! Kram!

    SvaraRadera
  9. Vivvi - Nu har jag blivit lite nojjig ang möglet. det kliar i halsen och jag är alldeles tät och snuvig! Får gör någon slag rening av mig själv när möglet är borta! Sonen ska åka bort till en kompis i en vecka och det känns skönt!

    Min hal är så yttepytteliten så det är inte så mycket att fixa på men det lilla som är kan de ju lika gärna måla i en färg som jag gillar :) Kram

    Lingon - Det hoppas jag också! Skulle vara underbart! Ska ta en rejäl bastu när det här är över :) Kram

    Linda - Nötter var rätta ordet! Att det varit läckor fick jag reda på av killen som kom till mig! Han tyckte det var väldigt konstigt att de inte kollat min lgh! Den ordinrie är på semester, kanske lika bra det! Kram

    Josanne - Ja riktiga puckon! Jag öppnar nästan aldrig skoskåpet så det var ju tur att jag gjorde det! Det ska bli skönt när det är väck! Kram

    SvaraRadera