Powered By Blogger

lördag 22 oktober 2011

Vintervarm

Efter förra årets svinkalla vinter bestämde jag mig för att här ska det minsann INTE frysas!
Så här har det samlats varma vinterpinaler från olika håll!

Här kommer en bildkavalkad med lite info om vad jag har på mig :)

Islandsmössan :)
Som inköptes i Reykjavik.


Up side down hooded jacket med päls på luvan (finns även utan ) stl 3.
Odd Mollys goa ullstrumpor också :)


Här fick jag nästan til en Vivvipose :)


Denna jackan känns mer välsydd och genomtänkt än förra årets dunjacka ( som jag sålt). Man kan dra upp dragkedjan helt, Det finns sidfickor vid bysten med dragkedja och de stora fickorna har ett praktiskt lock med tryckknapp ( inte en fladdrig knapp som ramlar av med en gång ).

Är jag nöjd? OH YES!!


Här ovan ser man en skymt av de fina Pigtalvantarna.

Den underbara luvan på jackan som har päls runt sig ( har inte mössan på mig här ). Man kan dra dragkedjan ända upp till näsan :)


 Stövlarna från Ilse Jacobsen ( köpta på brandos.se ) är kanske inte det vackraste jag sett men de är varma, lätta och tål slaskigt Göteborgsväder ( hoppas jag )


Å här är Grizzly som undrar vad jag håller på med!


En liten finess med Pigtailvantarna! Man kan sticka ut fingrarna :)
Tog fler bilder på vantarna men de blev dåliga.


Återigen en himla röra i bakgrunden! Dottern håller på att flytta så hon har släpat upp hela källaren i vardagsrummet!

Ja det var det hela! Har ju fler roliga mössor som jag kan variera med, mössnörd som jag är så det blir nog en bra vinter, åtminstone på klädfronten :)

Ha en härlig lördag!
Kramar!

6 kommentarer:

  1. Vad fin du är :-) Har en jättepälsmössa jag med - den får väl snart invigas! Ursnygg i jackan och bootsen också, tyvärr har jag det jag behöver av varma ytterplagg, annars hade en down hooded jacket passat fint i garderoben :-)

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Tigern - Tack :) Det känns skönt att ha vinterstassen redo! Ha en fin dag du med! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Nu slipper du frysa. Gillar skarpt stövlarna!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Silverlining - Hoppas det är ok att jag förkortade det lite, brukar göra det :) Ja det här lär jag inte frysa i! Tack :) De är sköna också! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jackan är ju så fin! Stövlarna med förresten! Du kan inte frysa i vinter:) Kram

    SvaraRadera
  6. Linda - Är supernöjd :) Nä det kan jag väl ändå inte! Kram

    SvaraRadera