Powered By Blogger

söndag 23 oktober 2011

Hjälp!! Khalo vs Merino eller båda??

Japp nu har jag fått beslutsångest och eftersom min nya linje - att inte rusa iväg och göra något förhastat - ska gälla så ber jag ER kloka, fina bloggare och läsare om hjälp!

Så här var det!

Jag ville ha en stickad klänning till hösten /vintern. Merino dress var aldrig aktuell eftersom jag har en Coolwool dress i grått och jag trodde att Merinon bara kom i grått och powder ( som inte är min färg ). Därför slog jag till på Khalo knit i indigo som inte heller brukar vara min färg men den var så fin i modellen och hade ett lila hjärta på ryggen!

Senare!
 Upptäckte jag att Merino dress fanns i dark lila och ännu senare hittade jag den i en finsk webbutik ( Seven roses ).
Givetvis kunde jag inte motstå den då!

Ja så nu står jag här till slut med två liknande klänningar i alla fall! Lika men ändå olika!

Och eftersom jag håller på med någon slags garderobsutvärdering/rensning/strukturering fick jag beslutsångest som sagt var!

Så min fråga till er är:

Är det onödigt eller tom omoraliskt att behålla båda?
eller:
Är de såpass olika att det funkar ändå?

Först ut är några bilder på Khalo knit i Indigo stl 2.
Ska tillägga att båda klänningarna är klarare blå resp lila i verkligheten.
Kolla sista bilden!



Ja det är svårt med ljuset nu :/ Här syns knappt det lila hjärtat som syns väldigt tydligt irl!


Här är Meinodress i dark lila stl 2.


Denna är mer slimmad i modellen.


Färgerna stämmer inte riktigt här heller men man ser att de är olika.
Olika mönster i stickningen också :)




Jag blir jätteglad om jag får lite råd och synpunkter på detta ytliga dilemma!
Ibland blir man (jag) blind!

Hoppas ni får en härlig söndag! Här skiner solen idag!

Kramar!

11 kommentarer:

  1. Själv är jag helt såld på Merinon. Den är sååå fin och jag verkligen vill ha den. Tycker verkligen att du ska behålla den. Fast båda är ju ursnygga så det är svårt. Tror nog du kan ha användning för båda för de är ju lite olika stuk på dem. Är det inte dessutom lite annorlunda material så de känns olika? Jag tycker att du ska behålla båda men ska du välja en tycker jag merinon :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Tycker båda är jättefina på dig! Behåll båda så länge om du tycker det är svårt att ta beslut nu och se vilken du fa vill använda. Kanske anv du båda lika mycket?
    Annars är Merino min favorit.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hur många ullklänningar har du? Jag har 4a stycken, två Coolwool, grey och royal. Everywear dress i mörkblått och Continental knit dress i chalk. Ha dem kavar rösta jag på. Färgerna är olika och det är bra att ha några att välja på när det börja bli kallt. Sen är de jättefina!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har 6 ylleklänningar(en ickemolly) varav 2 m kort ärm och tänker inte göra mig av med någon av dem ;) Om du absolut ska sälja en så tycker jag Kahlon för du är braksnygg i Merion dressen! Men du - behåll båda!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tycker du ska behålla båda om det inte är något annat som lockar? Båda är så fina på olika sätt och Kahlon är lite tåligare än merinon (tycker jag)
    Superfina och värmer gott i vinter.

    Tusen kramar till dig!
    L

    SvaraRadera
  6. Tack alla fina för era råd! Jag uppskattar det verkligen!! Jag behåller båda :) Åtminstone ett tag till!
    Vivvi - Ja det är väldigt olika i materialet, känns så iaf.
    Christina - Jag har tre stickade klänningar så det kanske inte är så farligt då :)
    Ha en fin kväll! Kramar

    SvaraRadera
  7. Jag röstar också för att du behåller båda, du är supersnygg i båda. Och jag brukar tänka så här att blir de bara använda så har de ju en given plats. Då är det bättre att rensa ut något annat som man inte använder. Ha en fin kväll. Kram!

    SvaraRadera
  8. Behåll båda! Min personliga favorit av dom är Kahlon, men du är lika snygg i båda. Fundera på det tycker jag så du inte ångrar dig.....Kram!

    SvaraRadera
  9. Josanne - Tack! Det var bra känna efter lite och få lite feedback! Nu känns det helt givet att behålla båda :) Kram

    Linda - ja Khalon blir finare och finare på något sätt! Behåller båda så får jag se sen! Tack för ditt råd! Kram

    SvaraRadera
  10. Båda helt klart! De är ju väldigt olika i stil, så man får lov att ha två :-) Om man trivs i dem vill säga - annars säljer du den som bara blir hängande.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  11. Tigern - Vad bra! Då behöver jag känna mig överdriven :) Tack! Kram och god kväll på dig med!

    SvaraRadera