Powered By Blogger

tisdag 4 oktober 2011

My little ponys :) Och skötselråd efterlyses!!

Skulle egentligen bara testa om jag kunde ha ett par höga primeboots! Var osäker på höjden. Svarta var vad jag hade tänkt mig men de fanns inte i min storlek så jag provade dessa enbart för att kolla höjden och blev helt såld!! Så snygga OCH sköna! Det är ingen stålhätta på dessa ( som det är på mina lägre med rosen) så de känns mycket nättare och lättare :) Sen att de är lite för höga på mig kan jag leva med för jag älskar dem :))



Ja och så kommer vi till skötselråden! Har fått tre olika bud och behöver några till känner jag :)

Första budet var att jag skulle fetta in dem för då skulle de bli mörkare och snyggare ( och skyddade )
Så glad i hågen åkte jag till skomakaren för att köpa skofett och där sade de; NO NO  de ska bara prayas för det är någon slags nubuck! Jaha tänkte jag och gick hem och googlade och fick ett tredje råd, nämligen; att INTE göra någonting alls!

Hmmm detta blev svårt! Men eftersom jag vet att det finns massa fina Primebootsägare där ute så tar jag tacksamt rmot hjälp!

Mina gamla Primeboots är svarta och är inte inte till så stor hjälp! Svårare med ljusa eftersom allt syns på dem.

Här kommer  en "pony"outfit!

Velorette hooded tunic i almost black, RAF i vintage lilac, svarta jeggings från Levis och Primeboots i färgen pony.


På med skinnjackan och Pancho poncho och vips så har vi en moppestass :))



Ha en fin dag allihop!
Kramar!

13 kommentarer:

  1. Vrålsnygga skor och hela du för den delen :-) Har dock ingen aning om hur man behandlar dem - men skulle ju ändå gissa på någon sorts impregnering!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tigern - Haha jag känner mig nästan lite störd så förälskad är jag i dem :)) Gick in i en skoaffär i dag som hade bra råd (hoppas jag ) så nu är det insmorda med ngt klet som inte innehåller fett ochsom som tydligen ska vara jättebra ihop med sprayimpregnering! Kram

    SvaraRadera
  3. Snygga stövlar! Jag har inget råd om hur man sköter dem dock. Din dagen är ursnygg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hilde - Jag är verkligen glad för dem :) Så ska det kännas när man köper något nytt, euforiskt! Sålde mina låga i linen så dessa blev nästan ett fynd :D Kram

    SvaraRadera
  5. Så snygga! Fin pony-utstyrsel:) Kram

    SvaraRadera
  6. Linda - Visst är de :) Tack :) Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis de är skitsnygga på dig! Gillar kombon överhuvudtaget, cool!
    Det pinsamma är att jag inte har gjort någonting med mina Primeboots… fick olika bud, så jag velade… så länge att jag glömde bort att impregnera dem med något… Vilket syns för de har blivit ganska skabbiga… funderar på att försöka fixa dem nu men det verkar ju vara en djungel det där med hur man ska och inte ska… dumt… Vad använde du till dina?
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Josanne - Ja precis det är en djungel :P Jag gick in till Nilson shoes och hon gav mig något som hette Delicate Gel Cream. Är inget fett i detta och påverkar inte färgen så mycket. Jag har testat det nu.. Men inga ev dem som jag frågat har haft egna primeboots så jag tänkte att det kanske fanns något specialknep :) man får väl prova sig fram! Tack för svaret! Kram

    SvaraRadera
  9. Hej fina,
    Jag har impregnerat mina korta ljusa Prime Boots med skinn/nubuck impregneringsspray som är inköpt i skobutik. Inget annat har jag använt men jag vet att söta Lingonet har ljusa Prime Boots som hon rengjort och impregnerat kolla med henne också. Sen har jag ett litet tips, om du impregnerar dina boots innan och sedan får lite svarta märken (t ex när sulan råkar skrapa emot ovandelen , vilket kan hända :-) så kan man oftast sudda bort dessa med ett lite hårdare suddgummi.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  10. Hej igen,

    Här hittade jag hennes inlägg som är TOPPENBRA!
    http://www.lingonberrie.se/2011/02/tvatta-bootsen-dagens-duktiga/
    Lycka till!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  11. Molly holic - Tack snälla för tipsen! Superbra! Ska in och kolla Lingons tips också :) Kram

    SvaraRadera
  12. Mmmmm jag gillar dina ponysar :) Ja hela du!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Rosen - Tack :) Jag gillar dem med :)) Kram

    SvaraRadera