Powered By Blogger

söndag 2 oktober 2011

En lång historia om ett kort möte

Hade bestämt träff med de snygga mollysystrarna Tigern och Hilde vid på macken vid Ullevi för att säga hej och hämta mitt paraply som gulliga Tigern köpt till mig :) Och det höll fullständigt gå åt pipan! För det första fanns inte den macken kvar som jag trodde det var och när jag kört omkring en stund hittade jag två mackar, en på varje sida av motorleden så jag körde in på den ena och tänkte; jag ringer och kollar vilken mack det är! Upptäcker att jag glömt mobilen hemma! 
Hjälp vad gör gör jag nu!

Jag parkerade och tänkte att jag stannar här och håller koll på andra sidan vilket var svårt eftersom det var precis så mycket för långt att det var svårt att se ordentligt! Eftersom jag blev stressad, ville ju inte att de skulle bli stående någonstans och vänta på mig, bestämde jag mig för, med livet som insats ;) springa över leden till andra macken och så höll jag på med jämna mellanrum.

Till slut var jag säker på att jag missat dem, att det var fel mack så jag började ta på mig hjälmen för att åka och då! Då ser jag dem på den andra macken ( givetvis ) ! Över leden igen och med hjälmfrissa och andan i halsen fick jag äntligen haffat dem!

 Äntligen! Jag som var helt säker på att jag missat dem och att det gick troll i den här Mollyträffen för min del!

Jättekul att Tjingsa på er tjejer och jag är superglad för fjärilsparaplyet :))


Nu ska jag ta det lugnt en stund och sen bär det av till min syster där det vankas födelsedagskalas för hennes son! Mat och tårta blir det :) Ska bli gott!

Kvällens stass ble denna:

 Multi anglais, Chrysalis och gosiga strumpor.
Eftersom jag tar moppen tillkommer även ett par ullbloomers så jag inte fryser om rumpan :)



Ha en fin eftermiddag och kväll!
Kram

4 kommentarer:

  1. Fin kombo!!!!

    Åh, vilket underbart paraply!!!!! Vart får man tag på det?????? Tur du träffade på dem trots missödet med macken och telefonen!

    Kram!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha - vilken röra! Och vilken himla tur att du såg oss! Och inte blev överkörd! Så glad för att vi fick tid att säga hej :-)

    Stor kram snygging - du var så himla fin i den där taradiddelen (och det ser du förstås ut att vara i änglatunikan också) - och ha så kul på kalas!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken tur det gick bra, ingen lek att jaga ett paraply:) Det var jättetrevligt att träffa dig, även om det var en kort stund. Hoppas du har kul på kalas.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Naimiez - Ja det är ljuvligt! Tigern köpte det i Oslo! ja vilken tur!! Kram

    Tigern och Hilde - Haha ja jösses! och så blev det en bra historia ;) Tack jättegulliga Tigern för att du fixade det fina paraplyet till mig! Ni var så snygga båda två och så kul att få se er irl :D Det var ett trevligt kalas med mycket god mat och tårta! Kramar!

    SvaraRadera