Powered By Blogger

tisdag 2 oktober 2012

Favoritstassen

Och helt plötsligt var det oktober och jag har landat lite i vardagen igen. Behöver perioder av eftertänksamhet ibland. Idag drog jag fram spegeln och knipsade av en dagens. En kombo som jag stormtrivs i just nu.

Molendo leggings från Odd Molly, En gammal klänning från Hunkydory och en supermysig ulltröja med stjärnor på armbågarna, även den Hunkydory. Så himla mjuk och go stass. Mina gamla trotjänare Primebootsen på fötterna.


Här ser man stjärnorna :)
 

Har varit en mysig dag idag. Strålade samman en snabbis med dotter för lunch (för henne) innan hon åkte till jobbet och frukost (för mig) - utomhus! Kanske för sista gången i år. Igår flyttade hon hemifrån lite mer permanent efter att ha bott inneboende ett tag. Och det känns verkligen som en milstolpe i livet. Sonen har fått fast tjänst så snart kommer han säkert också flytta. Jag är så otroligt glad för deras skull och min med, men det känns lite konstigt också...

Sprang på lite kantareller på min inköpsrunda så en omelett med kantarellstuvning blir det till middag idag :)

Ha en fin eftermiddag!
Kramar!

18 kommentarer:

  1. Ja, vad härligt ni haft lika fint väder hos er idag! När hösten är som bäst helt enkelt!
    Så mysigt äta ute med din dotter 2 oktober, brittsommar på hög nivå! Förstår det är med blandade känslor över dottern o snart sonen lämnar boet..
    Dagens din ser helskön ut!
    Själv har jag undrat vad Tradera hållit på med under dagen..då tre av mina annonser blivit framflyttat ett dygn!! Störande för både mig o ev köpare. Lägger ut med omsorg så jag inte skall få för många på en kväll. Så imorgon har plötsligt fem som går ut!! Ggrr..tycker inte om tekniskt strul alls.
    Ha en skön kväll o kantarellomellet låter mumsigt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det lika grått och regnigt som vanligt... :/ så det var skönt att vi fick den dagen igår. Fy vad jobbigt och struligt med Tradera, har lagt ner det. Det var mycket gott :) Kramar

      Radera
  2. Den genseren med stjerner på albuene er så fin! Vil ha:)
    Klem

    SvaraRadera
  3. Tjena snygging, kul att se dig igen. Du och Linda hade helt rätt, Mollendo leggingsen är hur goa som helst.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Roligt att höra :) Ja dem skulle jag kunna flytta in i! Funderar på att skaffa ett par till, risken är att jag sliter ut dem fort. Kram

      Radera
  4. Ser ut som en stass i min stil, mjuk och skön. Vi har också haft ljuvligt väder idag, som jag bara fick njuta av en liten stund dock. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är underbart skön. Vad härligt! Man får njuta de stunder man kan :) Kramar

      Radera
  5. Kantareller? Men gud så mumsigt.
    Många kramar och hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh yes vad gott det var! Massor med hälsningar och kramar till dig med! Skickade paketet igår :)

      Radera
  6. Jättemysigt! Jag bara älskar blått. Och kan tänka mig att det känns konstigt när barnen flyttar ut... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drog till med HDR bara för att det skulle bli lite tydligare för det är svart :) Är svårt att se svart med mobilkameran allt bara flyter ihop. Ja, det känns både bra och lite jobbigt samtidigt... Kramar

      Radera
  7. Snygg som alltid =) Ja visst är det konstigt när barnen flyttar, när de kom till världen en gång så blev livet aldrig detsamma o nu är det lite samma visa igen..Både roligt o vemodigt samtidigt. Kram!

    SvaraRadera
  8. Jättefin! Förstår att det känns lite när ungarna försvinner hemifrån.....Kram

    SvaraRadera
  9. Tack :) Mmmm... Lite blandade känslor. Tur att hon bor i samma stad iaf :) Kramar

    SvaraRadera
  10. Jättefin stass! Du är väldigt fin i blått. Förstår det känns konstigt med ungar på väg ut ur boet, men säkert skönt att se att de klarar sig själva också.

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Tack :) Haha jag får sluta använda HDR :)) Det är svart i verkligheten men jag använde HDR effekten för att det skulle synas tydligare. Svart flyter gärna i hop när man tar bilder med Iphonen. Jo precis! Det känns jättebra att de står på egna ben..lite konstigt bara... Kramar

    SvaraRadera